9,5kk nirsoilee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saana

Vieras
Lapseni on huono syömään, omatekoisia soseita ei ollenkaan ja purkkien kanssakin on valikoiva. Olen siis maistattanut kyllä kymmeniä kertoja, mutta vain yökkäilee. Ne mitä suostuu syömään 3-5 maistamisen jälkeen, niin keplpaavat myöhemminkin. Tosin kaikki tuoreet hedelmät ja aika monet vihanneksetkin maistuvat. Helpommin syö ruokaa kun saa itse laittaa suuhunsa, mutta olen aika kokematon sormiruuan kanssa. Mitä kaikkea voisi tarjota? Huoli kun on, että ei ikinä päästä ns. normaaliin samaan ruokaan perheen kanssa!! Ei myöskään juurikaan suostu juomaan vettä, joten on täytynyt maitoa antaa reilusti vielä, ehkä tämäkin yksi syy miksi ruoka maistuu huonosti? Millä olette saaneet lapsenne juomaan vettä?

Ei meilläkään vielä tuon ikäinen lapsi ole suostunut juomaan vettä. Eli en siitä huolestuisi.

Sormiruuaksi voit antaa melkein kaikkea mitä itsekin syötte. Lihaa pieninä paloina, kasviksia, hedelmiä, perunaa, makaroonia yms yms.

Alkuperäinen kirjoittaja saana:
Lapseni on huono syömään, omatekoisia soseita ei ollenkaan ja purkkien kanssakin on valikoiva. Olen siis maistattanut kyllä kymmeniä kertoja, mutta vain yökkäilee. Ne mitä suostuu syömään 3-5 maistamisen jälkeen, niin keplpaavat myöhemminkin. Tosin kaikki tuoreet hedelmät ja aika monet vihanneksetkin maistuvat. Helpommin syö ruokaa kun saa itse laittaa suuhunsa, mutta olen aika kokematon sormiruuan kanssa. Mitä kaikkea voisi tarjota? Huoli kun on, että ei ikinä päästä ns. normaaliin samaan ruokaan perheen kanssa!! Ei myöskään juurikaan suostu juomaan vettä, joten on täytynyt maitoa antaa reilusti vielä, ehkä tämäkin yksi syy miksi ruoka maistuu huonosti? Millä olette saaneet lapsenne juomaan vettä?

mikä on reilusti maitoa? kyllä se vesikin mahan täyttää jos sitä juo runsaasti, mikä vaan neste täyttää jos paljon juo. meillä on juonut aina todella huonosti sekä maitoa että vettä, eikä mehutkaan aina kelpaa, mutta siis sormiruokaa, riippuu aika paljon montako hammasta on? mutta ainakin herneet, maissi, keitettyjä porkkanan paloja, keitettyjä perunan paloja.

Yhteistyössä