9-10 kk ruokamäärät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttumaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttumaaria

Jäsen
02.06.2007
266
1
16
Taas näistä ruoka-asioista, kuinka paljon muiden 9-10 kk ikäiset syövät? Minkälaisia määriä?

Olen miettinyt, että syökö meidän 9,5-kuinen poika riittävästi, kun viime viikkoina syömiset on ollu aikamoista taistelua. Ei jaksais istua syöttötuolissa montaa minuuttia, kaikki muu ympärillä oleva kiinnostais. Pää kääntyilee ja poika huitoo ja jokeltelee ja mikä "mukavinta" pärisyttää ruokaa suusta niin että kaaressa kentää!!! Onko tähän ongelmaan vinkkejä?

Poika syö aamuin ja illoin puuroa hyvin 2-3 dl/kerta. Lounaalla ja päivällisellä menee puoli purkkia tai vähän enemmän 8-kuisten ruokaa (isosta purkista). Lisäksi noin 2 pientä purkkia hedelmä-/marjasosetta päivässä. Ja tissiä 5-6 kertaa. Lähinnä nuo lounas- ja päivällismäärät mietityttää. Huolehdinko turhaan? Pojan painosta en nyt tiedä, kun 8 kk neuvola oli jo ja seuraava vasta heinäkuun alussa. Tuntuu kyllä kasvaneen.

Laittakaa kuinka teillä!
Laittakaa

Poika on jo 11k mutta syönyt pari kuukautta näin:
aamupala jugurtti
lounas 2/3 lihasosepurkista(8kk/1v)
välipala hedelmäsosepurkki
päivällinen taas 2/3 lihasosetta
iltapala puuroa 2dl

maitoa noin 500ml vuorokaudessa.

meillä näin,tyttö 9kk

aamupala n.1dl puuroa
lounas ½prk. 8kk soseesta
välipala 1prk hedelmäsosetta tai 1dl jogurttia
päivällinen max. ½prk sosetta (tällöin syö yleensä todella huonosti)
iltapala 1dl puuroa
+maidot n.500ml.

nämä menee maksimissaan..syöminen on aikamoista taistelua joten tässä hyvän päivän esimerkki. Painot 8kk neuvolassa yläkäyrillä kuitenkin :heart:

Kyllä teillä tuntuu syövän tosi hyvin! Meillä menee puuroa 1-2 dl kerralla ja joskus ei sitäkään, lounasta ja päivällistä vähemmän kun teillä ja välipaloja ei yleensä ollenkaan! Niin ja tissiä noin samanverran kuin teillä, joskus ehkä hieman enemmän kun syö vielä öisinkin. Tomera poika silti on, katsotan seur. nla miten kasvanut...

Hei,

Herättyään heti maitoa
Aamupala 2dl puuroa + maitoa
Lounas noin 1-2dl lihasosetta + puoli purkkia hedelmää + maitoa mukista noin 100-130ml
Välipala maitoa ja hedelmää/jugurttia
Päivällinen 1-2dl lihasosetta + puoli purkkia hedelmää + maitoa mukista 100-150ml
iltapala puuroa 2-3dl + maitoa mukista 100ml
Viimeiseksi ennen nukkumaan menoa imetän vielä.

Syö kyllä hyvin ja on aika iso kokoinen pakkaus :heart:

Meillä 8,5kk poika syö kiinteitä hyvin, mutta maidon kanssa vähän mietityttää.
Aamulla herättyään tissiä
aampala kaurapuuro+marja/hedelmä sose 2dl
lounas 2dl (itse tehtyä perunaa ja vaihtelevasti eri lihoja ja kasviksia)
välipala jugurtti
päivällinen taas tuota omaa 2dl tai reilu
illalla puuro+sose 2dl

Juo ruuan päälle vettä, ei suostu ottamaan korviketta eikä tissiä. Herää yöllä vielä kahdesti tissille.

Meillä 9½ kk tyttö syöpi näin :
Aamulla n. 1 dl puuroa
lounas 6 kk-liha- tai kanasosetta purkki (yökkää 8 kk soseista ,eikä suostu niitä syömään,eikä sen jälkeen mitään muutakaan)
välipala 1 purkki hedelmä jugurttia
iltapuuro lähes 2 dl
Rintamaitoa 5-6 x pv.
Painokäyrät laskussa ,kun liikkuu vilkkaasti ja syö siihen nähden vähän. Loppuviikosta "ylimääräinen" neuvola. On kyllä ihan sopusuhtainen tyttö ,enkä ole siksi painoista ja syömisistä huolissaan.

Meillä 8kk poika syö näin:
aamulla n. 3dl puuroa
lounaaksi yleensä menee koko purkillinen 8 kk sosetta
välipalana 2dl jogurttia
päivälliseksi 1/2 purkkia 8kk sosetta
iltapalaksi 3dl puuroa

Vettä/maitoa hörpitään lisäksi mukista. Enemmän juomaa taitaa kuitenkin valua leukaa pitkin rinnuksille kuin menee mahaan. :/

tää ketju liippaa niin läheltä, että en taida aloittaa uutta..
noiden ruokamäärien lisäksi kiinnostaa, että mitä kaikkea annatte n. 10 kk välipalaksi?? Mä oon antanut ihan esim. puolikkaan banaanin, omenaa ym. jotain pehmeää hedelmää tai sitten juurikin hedelmäsosetta purkin. Nyt ollaan muutaman päivän kokeiltu hapanmaitotuotteita, ja rahkaa siis voisi alkaa tekemään. Mitä muita vinkkejä??

Ja varsinkin te, jotka ette imetä: miten annatte maidot? Mä oon antanut aamupuuron, välipalan ja iltapuuron jälkeen täyden pullollisen. Eli noin 600 ml vrk.

Yhteistyössä