8vkoa vanha kahdeksi yöksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Okei, mä oon jättäny 4kk ikäisen yöksi mummon hoiviin että mikäpä minä oon mitään sanomaan, mutta kun kaverini jätti 8vkon ikäisen lapsen kahdeksi yöksi hoitoon, olin minäkin vähän :o
Mua harmittaa et jätin omanikin liian aikaisin :ashamed:

mitä siittä? eie lapsi siittä säry, oletpa sinäkin jättäny 4kk ikäsen joka jo tajuaa kaivata äitiä enemmän kun 8 vko..

Joo, tämä 4kk ikäinen nukkui kun mummo tuli kotiimme häntä hoitamaan ja aamulla olimme jo itse paikalla. Eli ei edes huomannut et olimme poissa.

kyllä kuule lapsi vaistoaa asiat, nih että näin

Edelleen väitän että 8h ja kaksi vuorokautta ei ole sama asia.

ei sama asia, mutta ihan samalla viivalla olette, molemmat teistä halusi ilmeisesti omaa aikaa?

Mä kallistun sille kannalle, että koska lapsen kiintymys vanhempaa kohtaan KASVAA eikä suinkaan pienene ajan myötä, niin on käytännössä turhaa asettaa mitään "ikärajoja" lyhyille erokokemuksille.

Päinvastoin, voi olla lapselle myöhemmin vaikea ymmärtää, miksi ihminen, jonka luota hän ei ole KOSKAAN ollut pois onkin yhtäkkiä kadonnut?

Eri asia on, onko tarpeellista olla peräti 2 yötä pois lapsen luota, mutta syytä tähän me emme ole vielä kuulleet?
Ja kiinnostaisi tietää myös missä lapsi oli hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mä kallistun sille kannalle, että koska lapsen kiintymys vanhempaa kohtaan KASVAA eikä suinkaan pienene ajan myötä, niin on käytännössä turhaa asettaa mitään "ikärajoja" lyhyille erokokemuksille.

Päinvastoin, voi olla lapselle myöhemmin vaikea ymmärtää, miksi ihminen, jonka luota hän ei ole KOSKAAN ollut pois onkin yhtäkkiä kadonnut?

Eri asia on, onko tarpeellista olla peräti 2 yötä pois lapsen luota, mutta syytä tähän me emme ole vielä kuulleet?

Harrastuksen parissa ja lapsi oli mummollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:
Minkäikäsenä lapsen sitte voi jättää hoitoon ilman että leimautuu huonoksi äidiksi?

En mä tiiä. Enkä oo sanonu et hän olis huono äiti. Mä vaan ihmettelin et onko se kuinka yleistä.

no on se aikas yleistä.

Aha.

no kyllä kaikki jota itte tunnen sivulta ja läheltä amma ihmisiä on ruvennu ottaa ittellensä aikaa kun vauva ollu n2vko-4kk

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Harrastuksen parissa ja lapsi oli mummollaan.

noni, eli lapsi hyvässä hoidossa, ja mamma harrasti, mitä pahaa?

En jättäisi noin pieniä. Kyllä 8 viikkoinenkin tunnistaa äitinsä ja osaa hätääntyä jos vieras ihminen hoitaa. Meidän 1v 8kk ei ole vielä ollut yökylässä, tosin voisin nyt kyllä jo tehdä niin että esim. mummo tulisi meille yöksi jos haluttaisiin itse lähteä käymään jossakin. Mutta pitäisin tuota yhtä yötä rajana, en lähtisi vielä koko viikonlopuksi.

Olen kuullut sellaisen nyrkkisäännön että äiti/ensisijainen huoltaja voi olla lapsen luota poissa niin monta tuntia kuin on kuukausia, ja niin monta päivää kuin on vuosia. Eli kahdeksan viikkoisen luota äiti poissa kaksi tuntia max... Olen kai itse ollut juuri tuon, kun tyttö oli 8 vkoa, käynyt hammaslääkärissä, isänsä hoidossa oli, vieraalle en olisi jättänyt.

No, ite en jättäis 8 vkoista kenenkään ulkopuolisen vaivoiksi 2 yöksi, kotiin isänsä kanssa jäisi jos olisi tärkeä meno.

Mutta jos jollain on noin innokas mummo, niin onnittelut hälle! :flower:

vau, en ikinä voisi, uskaltaisi enkä kehtaisi jättää vauvaani yöksi hoitoon!!! Hän on nyt 5,5 kk eikä ole jäämässä yöhoitoon vielä piiitkään aikaan jos ei jotain ihmeellistä tapahdu. Siis sehän syökin jotain 3 kertaa yössä, ja mun vauva ainakin vielä tissimaitoa.

Ja mä en todellakaan tuomitse, olenhan itsekin antanut mummon olla lapseni kanssa yön yli jo melko aikaisin. mietin vaan et taitaa olla melko yleistä jo tuommoinen, että enhän mä edes siihen verrattuna antanut aikaisin poikaani hoitoon.
Kukin tavallaan ja miten lystää, minullehan se on ihan sama. Hyvä jos on hoitaja.

Niin tai ottaa sen mukelon mukaan baariin, tai kuntosalille kantokoppaan rääkymään. Näin olen nähnyt joidenkin tekevän. Se lienee sitten parempi vaihtoehto kuin mummon tai ystävän hoiva...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kyllä kaikki jota itte tunnen sivulta ja läheltä amma ihmisiä on ruvennu ottaa ittellensä aikaa kun vauva ollu n2vko-4kk

Mun kaveripiirissä taas ei ole vauvoja yöhoitoon jätetty.

Mä en kanssa tunne ketään, joka olisi jättänyt noin pienen vauvan hoitoon yöksi, saati sitten useammaksi yöksi.

Tässä taas huvikseni lueskelen ku ei nukuta... ja tää ketju rupee v******n! Oih, te täydellist mammat. te olette ite ollu hoidossa varmaa aikasemmin, onko teis jotain vikaa/ongelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:
Annu: 20v 20 yö? Taitais intissä tulla tippa linssiin ku ekaa yötä äitistä erossa... :laugh:

Ei huolta, pisin yhtenäinen pätkä armeijan punkassa taisi mun miehellä olla 2vko, pojat pukataan tasaiseen mamman ruokakaukalolle viikonlopuiksi...

Kunhan vanhemmat voi hyvin ja lapsi, niin on aivan sama kuka lasta hoitaa. Minäkään en pystyis noin pientä jättämään :ashamed:

Jos lapsensa pystyy jättämään kahdeksi päiväksi, se voi tehdä hyvääkin lapsen ja äidin suhteelle... Kun ikävöi niin arvostaa sitä rakkauden tunnetta enemmän, kun ymmärtää ikävöivänsä lastaan, se kasvattaa.

Noloa ehkä myöntää, mutta esikoinen oli n8vk ikäinen kun aloin vasta ymmärtää hänen olevan minun lapsi.

p.s: anteeksi jos epäselvää tekstiä.

Yhteistyössä