8v kaverisynttärit.. ketä kutsua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Poikani täyttää ensi kuulla 8v. Tarkoitus on tietenkin järjestää kaverisynttärit, mutta ongelma (minulle) on vieraat. Poikani on pienessä kyläkoulussa ja itse luetteli vieraat ketä haluaa kutsua. Vieraita on vähän joka luokalta, mutta ei edes omalta luokaltaan kaikkia poikia (esim.). Muutama tyttökin on vieraslistalla, mutta näistä tytöistä voi kuulemma karsia, jos on tarvetta.

Ongelma on lähinnä siinä, että onko epäkohteliasta jättää osa oman luokan pojista kutsumatta juhliin. Nämä pojat ovat kuitenkin molemmat kutsuneet oman poikani omille synttäreilleen. Toisaalta en halua pakottaa poikaa kutsumaan synttäreilleen sellaisia vieraita, joiden poika epäilee pilaavan juhlat.

Joten kuinka tässä nyt olisi sopivaa toimia??

Ei kannata tehdä ongelmaa asiasta, joka ei ole ongelma :)

Eli poika kutsukoon ne, jotka haluaa, ja se siitä. Ei ole epäkohteliasta, väärin tai mitenkään paheksuttavaa jättää kutsumatta osaa oman luokan oppilasta, tai jättää kutsumatta sellaisia joiden synttäreillä on itse ollut.

Eikä - aihetta sivuten - kannata alkaa jaottelemaan kavereita sukupuolen mukaan. Että pojan muka pitäisi kutsua kaikki luokkansa pojat, ja tytön kaikki luokkansa tytöt. Sellainen on tylsää.

Yhteistyössä