8kk vauvan soseista .....auttakaa uusavutonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shenda81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shenda81

Aktiivinen jäsen
11.01.2008
1 618
0
36
ajattelin tehdä kasvissosetta 8kk ikäiselle muksulle kun tuntuu että kaupassa on vain lihasoseita tuon ikäiselle..viel ei ole hampaita joten niitä palaruokia ei voi varmaankaan antaa???

Niin ajattelin laittaa siihen soseeseen perunaa,kesäkurpitsaa, porkkanaa,makaroonia ja riisiä.Saahan riisiä antaa????

Mites jos kananmunaa sekaan niin se keitetään ja soseutetaan mukaan.Pitääkö sitä rypsiöljyä laittaa?????

Kiitoksia avuista =) =)

saa antaa palaruokia, vauvathan osaavat ikenillään pureskella =) Me ollaan ainakin annettu riisiä jo tuon ikäiselle ja ei ole mitään tullu. Kananmunaa en vielä antaisi. Myöhemmin sitten vaikka vuoden ikäiselle.

Mun piti mössätä noi isommat palat kun sihtikurkku yökkäs aina kun oli paloja. Mut jos palat kelpaa niin siitä vaan. Ja aiotko siis noita kaikkia mainitsemiasi aineksia yhten ja samaan mössöön? En laittas makaroonia, riisiä ja perunaa samaan vaan eri mössöihin. Ja riisiä saa antaa, ainakin kaupan hedelmäsoseissa riisiä jo 4kk purkissa.

Kananmunaa voi antaa 5-6kk ikäiselle eli samalla kun lihaa, kalaa ja kanaakin aloitellaan. Tekisin juurikin noin eli keittäisin ja haarukalla painelisin pieniksi pehmeiksi paloiksi. Ikenillä kuitenkin osaa jo vähän harjoitella pureksimista. Rypsiöljyä ei mun mielestä tartte jos hyvin kasvaa.

kyllähä ne tosiaan nuorella iällä oppii pureskelee ikenillä .
.mun mielest kananmunaa vois antaa jo 8kuiselle
..ja tottakai riisiä saa tuon ikäselle jo antaa
..mä en mitää paistorasvoja öljyjä tms. laittanu viel 8kuisen ruokiin..ilman mentiin, ku äidinmadost sai rasvat

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Kananmunaa voi antaa, jos ei sulla tai sisaruksella oo kananmuna-allergiaa.Riisiä voi antaa, onhan riisivellikin jo 5kk lähtien.Mikset lihaa anna?!

saa siis myös ihan lihasoseita..ajattelin vaan tehdä itse noita kasvisjuttuja kun en toisaan viel ole antanut niitä kasvisruokia missä paloja.Kun nuo 4kk kasvissoseet ovat jo liian keittomaisia..ei kerkee lusikassa pysyä kun meidän tytön pää ei pysy paikoillaan kun sitä syöttää =) =)

Yhteistyössä