jos ap:lla on jokin hyvä syy aloittaa oikean maidon anto jo nyt Voit varmaan soittaa ja kysyä neuvolasta?
... Joo, se jos noudattaa suosituksia ja antaa sitä kevytmaitoa vasta silloin 1v:nä, ei tarkoita sitä että olisi jotenkin vajaavaisempi ja noudattaa tarkoin ohjekirjoja. Kyllä sitä jokainen tekee ihan kuin itse tarpeelliseks näkee, mutta kyllä ne suositukset kannattaa silti mielessä pitää ja eritoten ne syyt, miksi se suositus on asetettu.Mä olen laittanut nyt oman 10,5 kk ikäisen korvikkeen sekaan kevytmaitoa. Lähtee kuukauden päästä hoitoon ja tarkoitus olla tavallisella maidolla sitten. Neuvolassa suosittelivat tekemään näin. Meillä on ihan tervejärkinen neuvolan tätsky, ei mikään ohjekirjaa tavaava teinityttö
Sitä "sinistä" maitoa olen noille muillekin antanut, lapsi tarvitsee sitä rasvaakin. Rasvatonta voi juoda sitten vanhempana jos haluaa.
MIKSI pitäisi kiirehtiä? KENELLÄ siinä on kiire ja PAKKO siirtyä tavalliseen maitoon?Kuules nyt, pointti oli se että tuskin on kovin vakavaa aloittaa sitä tavallisen maidon antamista VÄHÄN aikaisemmin. Se nyt tuskin kuukaudesta on kiinni.
Ja noita ns. ohjekirja kädessä kulkevia uusavuttomia äitejä on surullisen paljon. Ei siinä, ihan kiva. Mutta ei tarvitse sitten ruveta vouhkaamaan jos joku tekee eri lailla. On täällä ennenkin eletty.
Esikoista imetin 1v2kk. Toista en PYSTY, koska menen leikkaukseen ja sitäkin olen lykännyt 9kk, että PYSTYISIN imettämään EDES 10kk! Sekö tekee minusta tyhmän, kun on PAKKO mennä siihen leikkaukseen ja sen jälkeen on PAKKO syödä vahvoja kipulaakkeitä, joiden kanssa ei suositella imettämistä!?Alkuperäinen kirjoittaja ehtoisa emäntä;24777390:Jos ei onnistu imettämään lastaan 1-vuotiaaksi, niin sellainen äiti on jo lähtökohtaisesti niin tyhmä, että saattaa antaa tavallista lehmänmaitoa lapselleen.
Käyttäkää niitä korvikkeita 1-vuotiaaksi saakka, daijut!!
Kuule, suurin osa kaksplussan käyttäjistä luulee, että vauva on kykenevä juomaan maitoa tasan sitten kun hän täyttää 1v. Että vauvan mahassa tapahtuu jotain tasan yhden vuoden iässä, sinä yönä kun hän täyttää 1v. Sitten simsalapim, maha kestää maitoa. Sama homma kiinteiden kanssa, niitä ei kaksplussan mukaan saisi syöttää ennen 4 kk ikää, mutta taas yhdessä yössä tapahtuu se muutos ja sitten niitä voikin syöttää..Kuules nyt, pointti oli se että tuskin on kovin vakavaa aloittaa sitä tavallisen maidon antamista VÄHÄN aikaisemmin