8kk synnytyksestä ja vieläkin valtava vatsa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pallomaha"

Vieras
Vauva on nyt 8kk ja mulla on melkein yhtä iso vatsa kun olin raskaana!! Onks kellään muulla tätä ongelmaa ollut? En oo mitenkään erityisen paljon herkutellut, vähän liikkunut kuitenkin lapsenhoidon ohella ja imetän koko ajan. Miten tämän saa pois??? Vinkkejä kanssasisaret ja mielelläni kuulisin onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa. Tuntuu et kaikil lähtee vatsa jo muutamas kuukaudes mut tää mun on kyl ihan älyttömän iso edelleen.

Joillain imetyshormoni eli prolatiini pitää kiinni läskeistä tiukasti etenkin lantiolla, ja mahassa.

Vatsalihasliikkeitä on tärkeä tehdä, että vatsa palautuisi eli etenkin syvät vatsalihakset hommiin.

Ei muuta kuin töihin sen mahan kanssa! Tosisasia on kuitenkin se, että joillain tuota "roikkuvaa" vaan jää jonkun verran eli löysää nahkaa ym. Niitä ei saa omitoimisesti kuriin kuin euroilla eli leikkurissa...

ne vattalihakset pitää jumpata kuntoon, ei ne muuten palaudu. keskity syviin alavatsan lihaksiin. suoria ja vinoja vatsalihasliikkeitä saa tehdä kun suorien vatsalihasten välissä oleva rako on mennyt umpeen. luulisin että sulla on jo mennyt mutta voit sen itse kokeilla. paljos sulla on raskauskiloja jälellä?

syvi vatsalihaksia ei oikeesti tartte tehhä montaa päivää ku jo huomaa vaikutusken ryhdissä ja siinä että vatsa ei pömpötä niin paljon. siitä saa hyvää motivaatiota tsempata myös ruokavalion yms kanssa. tuossa vaiheessa helposti tulee kiloja lisää kun vauva on rinnalla enää vähempi kun syö muutakin ruokaa. ei passaa lepsuilla.

Keskity ihan normipuuhia tehdessäsi syviin vatsalihaksiisi, vedä napa kohti selkärankaa ja muista hengittää. Heikkojen lihasten takia alussa voi olla hankalaa mutta pian pystyt jännittämään lihakset helpostikin.
Vatsalihasliikkeitä tehdessäsi tee sama, eli jännitä ensin syvät lihakset ja aloita vasta sitten esim rutistus. Ei istumaan nousuja. Rutistushan on se että selinmakuulla "kurkkaat" jalkoihisi ja puhallat samalla ilmaa ulos. Alas laskiessasi vedä ilmaa keuhkot täyteen.
Muista että vahvat vatsalihakset tarvitsevat tueksi myös selkälihaksia joten jumppaa myös selkääsi :)

Lisäksi treenaa lantiopohjan lihaksiasi, nekin tukevat sisempiä vatsalihaksia
Lisäksi reipasta kävelyä mielen iloksi! ( muista vatsalihakset myös lenkkeillessäsi)

Tsemppiä!

mulla sama vika ja myös synnytyksestä 8 kk. ei lähde kilot ei imettämisestä huolimatta ja olen suorastaan kateellinen niille jotka laihtuu imetyksen aikana vähintään entisiiin mittoihinsa. tosin mulla ollut kolme raskautta aikalailla peräjälkeen eli jokaisella vähemmän kun vuosi väliä eli eipä tässä missään välissä ole voinut vatsalihaksia treenata tai muutenkaan varsinaisesti laihduttaa.

Sori, mutta aivan ihanaa että jollakulla muulla on juuri sama ongelma kuin mulla. Tyttö on 7,5kk ja maha roikkua sinnikkäästi mukana, edelleen imetän ja painoakin taitaa olla aikalailla samat kuin sinulla, paitsi mulla tuli 25kg odotusaikana. Joten täällä toinen joka mielellään kuulee vinkkejä, jumpilla olen pomppinut aina kun kiireiltäni olen ennättänyt ja lähes päivittäin käyn useamman kilometrin kävelylenkin...

Mä painan 3 kiloa vähemmän ku silloin kun raskauduin ja vatta on edelleen ku viimesillään raskaana. Tyttö on 8.5kk. Laitoin sukulaiset arvailemaan kuinka paljon painoeroa on yhteen 2 vuoden takaseen kuvaan ja vastaukset oli 15-20 kilon luokkaa ja todellisuus silloin oli 2 kiloa (nyt 1kg enemmän :P )

Mulla oli kans synnytyksen jälkeen valtava vatsa, vaikka muuten olen hoikka eikä koskaan ole ollut ongelmia. Imettäminen vain vei niin paljon energiaa, että illat kolusin nälissäni kaappeja ruokaa ja kaikkea hyvää etsiessäni. Mikään ei tuntunut riittävän. Sitten meni hermot ja aloin tekemään n.3 x vko juoksulenkkejä. Pari viikkoa ja maha katosi, mutta niin loppui maidontulokin..

[QUOTE="joku";24936118]Raskautta et voi tossa vaiheessa enää syyttää. Mitäs söit niin paljon. Itselle tuli raskauden aikana 6 kg ja muutama viikko synnytyksestä oli vatsa ennallaan.[/QUOTE]

Onnea sinulle! Toivottavasti koet paremmuutta kommenttisi jälkeen! Rakkautta elämääsi! <3

Onnea sinulle! Toivottavasti koet paremmuutta kommenttisi jälkeen! Rakkautta elämääsi! <3

En koe paremmuutta, ärsyttää vaan kun raskautta käytetään tekosyynä kaikkeen. Syödään kuin hullu kun raskaana on "lupa" syödä miten sattuu, lihotaan 30 kg ja ihmetellään miks kaikki ei jääkään synnärille. Vauvallekin parempi jos äiti syö terveellisesti ja lihoo vain kohtuudella.

Kyllä mulla vatsa pömpötti muutama vuosi ennen raskautta ja se oli ihan herkkujen aikaansaannosta.

[QUOTE="joku";24936315]En koe paremmuutta, ärsyttää vaan kun raskautta käytetään tekosyynä kaikkeen. Syödään kuin hullu kun raskaana on "lupa" syödä miten sattuu, lihotaan 30 kg ja ihmetellään miks kaikki ei jääkään synnärille. Vauvallekin parempi jos äiti syö terveellisesti ja lihoo vain kohtuudella.

Kyllä mulla vatsa pömpötti muutama vuosi ennen raskautta ja se oli ihan herkkujen aikaansaannosta.[/QUOTE]

Rehtiä puhetta. kun ei herkutella liikaa, ollaan synnytyksen jälkeen sanoissa mitoissa.

anteeksi, en oi ymmärtää miten jollakin tulee eim. 25 kiloa raskausaikana. en ymmärrä ja tuskin siihen sellaista selitystä löytyykään jonka ymmärtäisin. Edes vuodelepo ei voi tuoda 25kiloa lisäpainoa.

Yhteistyössä