8kk ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroja?

Vieras
Sellaista kyselisin, että mietenköhän nuo kaupan 8kk soseet eroavat 5-6kk soseista? Kun meidän tyttö on oikea samettikurkku, oksentaa aina kokkareisemman ruuan. Ikää on nyt reilu 8kk. Mietin, että pakotanko vaan tytön syömään noita karkeampia ruokia, siivoan oksennuksia ja annan tytön itkeä. Vai annanko suosiolla vielä noita sileämpiä 5-6 kk soseita? Onkohan niissä ravitsemuksellisia eroja? Jos ei, niin sithän voisin vielä antaa noita 5-6kk soseita.

Meillä kanssa poika on samettikurkku :9

vertailin huvikseni nestlen perunalihapadan (8 kk) ja pikkufarmarin herkun (5-6 kk) sisältöjä ja seuraavaa sain esille:

8kk ruoassa 100 g:ssa
energiaa 320 (6 kk 360)
proteiinia 75 (6 kk 85)
hiilareita 8 (6 kk 11)
rasvaa 3,5 ja sama 6 kk

eli tän perusteella 8 kk ruokapurkki on vaan isompi ja siinä on todella suuria paloja verrattuna 5-6 kk ruokaan... ja todellakaan kaikki ei oo pehmeitä niinkuin purkissa lukee... :) ja onhan niissä tietysti enemmän makua ja eri raaka-aineita...

mä siis jatkan toistaiseksi 5-6kk soseilla ja lisään siihen sit 8 kk sosetta... meillä myös ongelmana se, ettei poika (8 kk) syö lainkaan mun tekemää ruokaa joten ensin totutellaan siihen ja sit vasta palojen pureskeluun 2 hampaalla...

en jaksa enkä koe järkeväksikään lähteä tuohon pakkosyöttöön jota meillä ainakin 8 kk valmisruoan kanssa on... palat ei mene alas ja yrjö lentää heti!

Mä ujutan porkkanaraastetta (sellasta hienoa, mut kummiskin karkeeta) sileiden soseiden sekaan kun meillä kans tyttö 9kk yökkii isommat kököt pois. Näin oon saanu jo vähän totuteltua karkeempaan ruokaan.

Eli ravintoaineiden tärkeyden vuoksi ei tarvis pitää kiirettä noiden 8kk soseiden kanssa. Tietty niistä löytyy sit jo vaihtelevampia makuja, mutta kyllähän tuon ikäiselle riittää mun mielestä vielä noi kala, possu, nauta, broileri, riisi, pasta, mitä löytyy 5-6kk soseista.

Voisin tosiaan yrittää sekoittaa noita soseita keskenään. Jos sais tytön ""huijattua"" syömään. Haarukalla tänään yritin pehmentää perunanpaloja 8kk soseessa, mutta sama yökkiminen jatkui.. :( Toivottavasti tyttö joskus tottuu!

Mulle sanottiin neuvolassa että kannattaa soseuttaa ne 8kk ruoat haarukalla koska niissä on kuutiopaloja jotka on vaikeita suussa. Aika hyvin on mennyt alas sen jälkeen. Välillä sit laitan sekaan jotain hienompaa vaikka 4kk pe-po sosetta joka on myös halvempaa.

Kannattaa vain kokeilla ei luovuttaa heti. Meillä ihan ykskaks pojalle alkoi mennä se karkeat soseet alas, toki niitä haaarukalla hienonnan. Esim. Piltin 5-6kk soseet ovat ihan lientä. Noissa 8 kk soseissa on mausteita, joita muuten on myös Semperin 5-6kk soseissa.

Meillä poika 8 kk ja aloiteltiin kans eilen karkeammilla ruuilla, ja tietysti niillä kuutioperunoilla. Ei mennyt hyvin alas vaikka hienonsin haarukalla. Saattoi kyllä olla, ettei poika tykännyt ko. ruuasta. Tänään nimittäin kokeilin spagetti-jauhelihakastike -sosetta ja kyllä maittoi pojalle. Hienonsin lusikalla makaronin paloja, mutta on mielestäni huomattavasti paremmin alas menevää tavaraa. Olen kyllä itsekin tehnyt soseita jo muutaman kuukauden, mutta ne ovat olleet huomattavasti hienojakoisempaa kuin nämä valmissoseet 8 kk:lle.

Yhteistyössä