8kk ikäisen maistelut ja syöminen

miten opettaa 8kk ikäinen syömään rakeisempaa ruokaa? tuntuu että kaikki jumittaa kurkkuun ja tulee yökkäys.

sormi ruokaa olen kokeillut, esim keittänyt makaroonia ja sen semmoista..onko ideoita mitä vois antaa maistella?

mitä annatte 8kk ikäisen maistella?

täällä hyvä ruokahalu, soseet menee kaikki, kunha vaan niitä 4-5kk ikäisen ruokia.

mä olen jotenki alkanut "kammoksumaan" rakeisemman ruoan antamista kun muutaman kerran yskinyt niin että henki ei kulkenut hetkeen. se säikäyttää!
 
sama täällä, kaksi söpöä hammasta alhaalla! Joten purekseminenkin hankalaa tietysti.
ruokahalusta ei siis ole kysymys, sitä löytyy kyllä. Haluisin vaan pikkuhiljaa alkaa totuttelemaan rakeisempaan ruokaan..
ootko antanut jotain sormiruokaa? mitä?
 
Pehmeäksi keitettyjen kasvisten paloja(kukkakaali, parsa, peruna, porkkana, maissi jne.) Hedelmien paloja(esim. banaani, persikka)Ja maissinaksut ovat myös todella käteviä. Niistä voi ihan vaikka haukata ikenillä, mutta kuitenkaan ei tarvitse pelätä, että niihin tukehtuu, koska ne liukenevat ihan möyhyksi suussa.
 
maissinaksuja kokeiltu ja ne on hyviä! Nyt vaan alkaa ymmärtämään jo, että ne ei maistu juuri miltään, joten nykyään pyörittelee niitä vain käsissään.
banaania olen antanut haukkailla, vesimeloonia, kurkkua...mitäs muuta. raejuustoa pari pipanaa..
täytyykin keitellä noita kasviksia ja opetella niiden syömistä! kiitti vinkistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Onko teillä ollut niitä vaniljamaissinaksuja? Vaihtelua... :) Minä en uskalla antaa vielä haukata banaanista, kun siitä voi irrota niin isoja paloja vaan pienin valmiiksi. :ashamed:

joo eilen itseasiassa just maistoi kylässä niitä vanilja naksuja ja ne maistui kyllä!
mäkin yleensä rapsutan lusikalla banaania, just ettei saa liian isoa palaa.
oon jotenki tosi tarkka ettei kurkkuun jää mitään! se on niin kauheeta kun toinen kakoo ja pari kertaa olen oikeesti luullut että tytöltä lähtee taju kun vetänyt puurot henkeen. =( inhottavaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
meillä pari viikkoa syötiin sekaisin 5-6kk ja 8kk ruokaa, alkuun tietty yökki mut tottui aika pian. nyt syödään ihan hyvin sitä 8kk ruokaa ja hyvin maistuu.
mä olen kanssa alkanut sekottelemaan niitä. täytyy yrittää sinnikkäämmin! välillä en jaksa ees alkaa lämmitteleen sekotettua ruokaa, kun hukkaan menee. lopuksi annan kuitenkin sitä pelkkää 5-6kk sosetta, jotta tyttö saa masun täyteen.
kyllähän ne tietysti ajan mittaan tottuu. inhottaa vaan heittää kallista ruokaa hukkaan!

 
tyttöjen äiti
Meillä tuo 8kk syö nyt ihan surutta 8kk ruokia enkä ole enää niitä isompiakaan paloja pieniny. Hänellä ei ole hampaita. Teen yleensä siten että keitän pottua ja lisään sitä 8kk ruokaan, eli en anna pelkkää purkkiruokaa, paitsi jos on ollu kiirus enkä kerkiä sitä pottua keittämään. Mutta alkuun kans vähän kakosteli kun siirryttiin 8kk ruokiin mutta nopeasti tottu.
 
kun hampaita tulee lisää. Syötä aivan rauhassa sitä vauvasosetta, kyllä se aikanaan ehtii karkeampaa syödä. Meillä oli aivan sama "vika" kuopuksen kanssa juuri syystä että ei ollut kuin 2 hammasta. Ei suostunut syömään leipiäkään ym. karkeita tai oli oksentaa. Lisäksi oli noita allergioita. Sitten kun hampaita alkoi tulla lisää, tilanne helpottui selvästi. Mutta aina kun tulee lisää hampaita mennään takapakkia. Mieluummin syötä sosetta kuin että on syömättä. :whistle: Eteenkin kun kuopus on mallia hoikka.
 

Yhteistyössä