Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Joka kerta kun olen Puuhamaassa käynyt niin vähän vastaavia tapauksia on näkynyt.
Taitaa hermoja kiristää nämä Puuhareissut perheissä yleensäkin, lapset haluaisivat kaikkiin paikkoihin samaan aikaan ja vanhemmat...
Ihan isoja lapsia perkeleitten kera kutsutaan sekä isät että äidit.
Minä kyllä OIKEASTI olen sitä mieltä, että puuhamaat on aika syvältä. Jos otetaan huomioon lapsen ikä/laitteiden/houkutusten määrä, olisi EHKÄ joskus järkevämpää vaan olla menemättä kyseisiin paikkoihin. EIHÄN lasta saa kurittaa ruumiillisesti, eikä kai nykyään edes kunnolla sanallisesti.... On ikävää, että noita sattuu ja tapahtuu.... Mutta enpä usko, että itsekään olisin ilmoitusta asiasta väsännyt.... Ehkä kyseessä oli vain monen, hermojaraastavan asian loppusumma, ties kuinka monta kieltoa ja kehoitusta lapselle oli jo annettu... Eihän se oikeuta isää niin käyttäytymään, mutta voi todistaa sen, ettei kyseinen käytös ole jatkuvaa, vaan pikemminkin poikkeus kuin sääntö. Ja noilla yleisillä paikoilla kun on se "tarkkailun paine": pitäisi saada muksu nopeaan hiljaiseksi. Mutta milläs sen teet? Teet niin tai näin, keräät katseita.....
Meillä ei ole yleensä tapana "puuhamaita" kiertää alle kouluikäisten kera. Säästymme monelta kipakalta katseelta ja kieltotilanteelta. Meille riittää kotikulmille tuleva tivoli huvituksineen. Sielläkin saa rahat menemään, ja verenpaineen kohoamaan. Mutta koti on helpottavan lähellä.