800 burana ja 1g panadol, monta kertaa voi ottaa tän yhdistelmän päiväs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27364905]Täällä palstalla vedetään eri särkylääkkeitä sekaisin surutta vaikka lääkärit neuvovat käyttämään vain yhtä merkkiä kerrallaan, en ymmärrä..[/QUOTE]

En ole ap, mutta mulle on lääkäri määrännyt Buranan (tosin vain 400) ja Panadolin yhdessä syötäväksi eli yksi molempia kolme kertaa päivässä. Tuota yhdistelmää käytetään mm. lihas- ja jännevammojen kanssa.

Todellakin voi ottaa ibuprofeiinia ja paratasemolia samaan aikaan. Mulla menee tällä hetkellä 800 mg burana ja 1 g panadol 3 kertaa päivässä ja lisäksi vielä 4 mg sirdalud, jota saisi ottaa myös 3 kertaa päivässä, mutta sitä otan vain yöksi. Ja ihan lääkärin määräyksellä kaikki. Syitä miksi tarvitsee vahvempaa lääkitystä voi olla monia, aina ei se nelisatanen burana riitä mihinkään :(

Synnytyksen jälkeen jos väliliha on leikattu, määrätään ibua ja paraa sekaisin 4 kertaa vuorokaudessa vaikka imettäisi :whistle: En tosin tiedä paljonko ibua saisi, koska olen allerkinen niin sain vain gramman panadolin.

parasetamoli ei oo tulehduskipulääke, joten voi ottaa mm buranan kanssa. itselläkin menossa tuommoinen "kuuri" angiinan kansssa, g panadolia ja 800mg buranaa kolme-neljä krt pv

Ibuprofeenia (kauppanimiä Burana, Ibumax jne.) voi aikuinen ottaa 2000mg päivässä. Parasetamolia (kauppanimiä Panadol, Paratabs jne.) voi ottaa 3000mg päivässä. Ja voi käyttää samanaikaisesti.

Lääkäri voi määrätä myös eri tavoin/määrin käytettäväksi, mutta hänellä on silloin tietoa juuri kyseisen potilaan tilasta jolloin annospäätös on erikseen harkittu ja henkilökohtainen. Ei siis voi soveltaa, että vaikka naapurin Erkille olis lääkäri määrännyt 3x800mg ibuprofeenia päivässä, että mäkin voin ottaa.

[QUOTE="vieras";27365117]maksa kestää? Kuuntele kehoas. Itse otan 400 buranaa ja auttaa jos se ei auta niin jossain muussa vika![/QUOTE]

400 mg 1 kappale. En todellakaan 400 buranaa... Siinäpä se miten kirjotat?

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="vieras";27365032]Mä en saanu ku panacodin, kivut oli aikalailla hel****
Taas varmaan sairaalasta kiinni...[/QUOTE]

Googlasin panacodin ja sanottiin, ettei saisi imettäessä käyttää :O tosin itsekin käytin lähinnä jääsidettä, koska panadol ei pahemmin tepsi.

[QUOTE="vieras";27365117]maksa kestää? Kuuntele kehoas. Itse otan 400 buranaa ja auttaa jos se ei auta niin jossain muussa vika![/QUOTE]

No nimenomaan sitä kehoani kuuntelen, kun 400 mg burana ei auta. Ja kuuntelen myös sitä lääkäriä, kun määrää mulle vahvempia kipulääkkeitä. Kipua on tärkeää hoitaa, koska helvetillisen olon lisäksi se aiheuttaa mm. verenpaineen nousua ja muutoksia keskushermostossa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä