80-luvun lapset: mitä kirjoja luitte ala-asteiässä?

Tuolle eskarilaiselle aattelin ostaa jotain kivoja kirjoja...meillä on tasan yksi Tiina-kirja (mökillä lisää, pitää hakea ne kotiin) ja joku Minä luen itse- kirja jossa on erilaisia tarinoita, muut ihan "vauvamaisia".

Lukiko joku muu Eeva-sarjaa? Eevan luokka, Vähän enemmän Eevasta, Yhteiskoululaisia ja Hyvästi, Eeva olivat sarjan kirjat. Kirjoitettu joskus 1920-luvulla. Ne oli ihania :)

Viisikot ja muut Enid Blytonin kirjat
Neiti Etsivät
sit oli paljon fantasiasarjoja, joita luin, mut en kyl muista nimeltä..
Merja Jalon hevoskirjoja
Tiina-kirjat
Pieni talo preerialla -kirjat
Laura -kirjat (ne hevoskirjat siis )

vieras
Luin hirveesti hevoskirjoja, Merja Jalon, sit se Laura-sarja tuliluettua moneen kertaan. Annika-sarja, oliko Ponitalli se yks sarja... sit oli se Pilvenmäen ravitalli -sarja. Joitain Tiina-kirjoja luin myös.

Neiti etsivät, Tiinat, Bertin päiväkirjat.. Ja Jotain hevoskirjoja, myös hevoslehtiä, ja palavasti olisin halunnut päästä käymään hevostallilla ja ihan superunelmana oli oppia ratsastamaan... Ajatusvirta iski :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Neiti etsivät, Tiinat, Bertin päiväkirjat.. Ja Jotain hevoskirjoja, myös hevoslehtiä, ja palavasti olisin halunnut päästä käymään hevostallilla ja ihan superunelmana oli oppia ratsastamaan... Ajatusvirta iski :D
Pelkään hevosia ja ratsastaminen on kallista, joten lienee viisainta pimittää kaikki hevosaiheiset kirjat ja lehdet tytöltä :snotty: :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Onkohan Neiti Etsivät, Viisikot yms liian jänniä kuusivuotiaalle?

Mää en oikein muista millaisia ne oli.
On ainakin Neiti Etsivät. Tai en tiedä jänniä, mutta kiinnostaako 6- vuotiasta vielä "romantiikka":D

EJK

Ne on mielestäni enemmän nuorten, kuin lasten kirjoja. Tuossa iässä minä taisin Peppi -sarjaa vielä lukea :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin hirveesti hevoskirjoja, Merja Jalon, sit se Laura-sarja tuliluettua moneen kertaan. Annika-sarja, oliko Ponitalli se yks sarja... sit oli se Pilvenmäen ravitalli -sarja. Joitain Tiina-kirjoja luin myös.
Muistui vielä mieleen Bess-sarja. Niitä kirjoja mulla oli vaikka kuinka paljon, mihin lie vuosien varrella kadonnut... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On ainakin Neiti Etsivät. Tai en tiedä jänniä, mutta kiinnostaako 6- vuotiasta vielä "romantiikka":D
Romantiikka lienee kirosana tuonikäiselle :D

Tiinasta kyllä tykkää, vaikka Tiinalla ja Juhalla sutinaa onkin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen:
Mystery club,neiti etsivä,viisikko,sos,tiina-sarja,bertin päiväkirjat,baby sitter club,sit oli joku mikä vihreä varis sarja tms?
Näitä, sitten Tuija Lehtistä, Merja Jaloa, David Eddingsiä, Stephen Kingiä, Jalna-sarjaa... Luin varmaan kaiken mitä meidän pienestä lähikirjastosta löytyi.

Yhteistyössä