8-vuotiaan passiivisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitipuoli

Vieras
Meillä asuu miehen tytär joka toinen viikonloppu, ja usein koulujen loma-aikana. Tytär on kahdeksan vuotias. Kotonaan katsovat paljon televisiota, ja lapset pelaavat pleikkaa ja tietokonepelejä. Meillä televisiosta katsotaan ainoastaan uutiset eikä pleikkaa ole lainkaan. Perheessämme harrastetaan paljon ulkoilua, ja tavataan ystäviä. Vaikka omasta mielestämme perheemme elintavat ovat toimivia, kokee tämä koululainen, että kotimme on tylsä ja koskaan ei ole mitään tekemistä. Ulkona ollessa hänelle täytyy koko ajan olla tarjoamassa tekemistä, itse ei mitään keksi. Luistelemaan oppi tänä talvena, kun ostimme hänelle luistimet, ja melkein pakotimme jäälle, tykkää kyllä nyttemmin siitä kovasti. Useimmiten valittaa ja narisee kaikesta, mikään ei kiinnosta, eikä mikään tunnu miltään. Mitä ihmettä tällaiselle lapselle tarjoaa????

Täällä kans aivan vastaavanlainen tapaus, mutta poika kyseessä. Mikään sitä ei kiinnosta paitsi pleikka ja kannettava, mitään muuta ei suostu tekemään. Mä oon luovuttanut jo aika päiviä sitten sen lapsen suhteen ja annan sen kököttää koneella aamusta iltaan ku meillä on viikonloppu kylässä. Kaikkeni olen koittanut että sillä olis kivaa tekemistä mutta ei kun ei. Lapsen isä ( mieheni siis ) on sitä mieltä että poika saa tehdä mitäs lystää joten mtä mäkään siihen enää puutun