Syvää sympatiaa! Minuakin jaksaa tämä aihe ahistaa kaksi kertaa vuodessa, koht puoliin kolmekin!!
Meidän neidin 8-vee kaverisynttäreillä jäi kanssa kakku syömättä.... jälleen kerran! Tein pienen sellaisen, kun sankari sitä itse niin toivoi ja täytyyhän ne kynttilät tietty johonkin laittaa
Tavallisen täytekakun tilalle vois kokeilla valmista jäätelökakkua (ne Viennetat kovasti suosiossa) tai sitten itse rakentaa litran paketeista. Jos jaksaa niin jäätelökauhalla vois rakennella toiveiden mukaisia jätskiannoksia, lisukkeiksi saisivat sitten itse valita störsselit, kermavaahdot, keksit, sateenvarjot yms yms.... aikaakin tuohon saa mukavasti kulumaan! Kääretortusta vois kanssa rakentaa sellaisia pikkuleivoksia muutamilla lisukkeilla. Muuten parhaiten tosiaankin menee naposteltavat kuten nuo edelliset mainitsivatkin eli sipsit ja karkit. Dippailujuttuja kokeilin muutama vuosi sitten, mutta silloin ei ainakaan vielä kiinnostaneet. Lettukestit pidin viime vuonna meidän 5-vuotiaan synttäreillä ja aika hyvin maistuivat.
Ohjelman suunnittelu on aika turhauttavaa... harvoin saa kaikkia innostumaan samasta leikistä ja meidän tyttö ainakin tänä vuonna nimenomaan toivoi "vapaa-aikaa" kun kyselin ohjelmasta. Nyt oli kokeiluna sellainen tanssimatto, josta muutama jaksoi innostua, kilpailumeininkiä emme saaneet aikaiseksi (oli vähän vaikea ja muut kuin tanssijat jaksoivat huonosti odottaa vuoroaan = katosivat muualle). Suurin hitti oli ongintapusseista löytyneiden Kinder-yllätysten kokoaminen! Siis perinteinen onginta oli sankarin toivelistan kärjessä.
Muuta kokeiltua ja muiden synttäreillä ollutta: disco eli tanssimista, pingispallojen puhaltamista purkkeihin, lääkeruiskuilla vesisotaa (ulkona siten, että isoveli oli maalina), kuka puhaltaa suurimman saippuakulplan, aarteenetsintä... Kummitytön vanhemmat kuskasivat vierasjengin elokuviin ja askartelivat jokaiselle sinne popcorn+namipussit eväiksi.
Vinkkejä myös täältä: http://www.pinjata.fi/juhlat/juhlateemat.htm