8 kk

Taas tätä vertailua...mutta olisi kiva tietää muiden 8kk ikäisten mittoja+sun muuta. Tuttavilla ei ole samanikäisiä lapsia! Meidän poika on 70cm ja jämpti 9kg painava jötikkä. Kovin jo istua nököttää ja seisoo joka paikassa. Nimensä tunnistaa, ihanaa kun kyselee missä hän on niin hän konttaa näkyville =)

Poika noin 8kk ja pituutta 75,3cm ja painoa 10,4kg. :) Istuu hyvin ilman tukea, ryömii melko vähän, kävelytuolilla huristelee kovaa kyytiä. Seisoo pieniä aikoja tukea vasten. Ei konttaa ym. Omistaa kaksi terävää hammasta, syö melkolailla hyvin, varsinkin lihasoseita! Meidän poika on siis melko hidas liikkeellelähtiä, mutta kyllähän sitä vielä ehtii!!! :)

Kuopus oli muistaakseni 72 tai 73cm ja 9.3kg. Istuu, konttaa, nousee seisomaan, yrittää kävellä tukea vasten, 4 hammasta, sanoo äitti ja iti, nauraa ääneen jos kuulee oman nimensä. Päivällä nukutaan vaihtelevasta 1-3h, joko yhteen putkeen tai 2 erässä. Iltaunille 20.30-22 ja aamulla herätään 8-10.30. Yöllä ei herää.

Meillä pojalla pituutta 67,5 ja painoa 8 820g.Oppi reilu viikko sitten ryömimään ja kovasti nousee konttaus asentoon,mutta vielä ei sillä tyylillä eteenpäin mennä =)
Ei istui vielä ilman tukea.Nukkuu hyvin ja syökin oikein hyvin :heart:

Meidän poika on 8,5kk. On istunut tukevasti n. 6kk iästä lähtien, mutta ei nouse istumaan, ei konttausasentoon eikä edes ryömi. No, viime päivinä on ruvennut vetämään itseään käsillä eteenpäin, mutta jalat eivät tee töitä. Liikkuu kierimällä vatsalta selälleen ja navan ympäri kääntyillen. Nauraa paljon ääneen, "kuiskaamalla" sanoo joidenkin sanojen alkutavuja tai alkuäännettä. Viime neuvolassa pituus 72,4cm ja paino 11,8kg. Ruoka ja tissi maistuu. Yöunille klo 19, herää klo 6 tissille ja yleensä jatkaa unia klo 7.30 asti. Päivällä nukkuuu kahdet tai kolmet päikkärit, puolesta tunnista kahteen tuntiin.

Tuota liikkumaan oppimisen hitautta ihmettelen. (Itse olen noussut tukea vasten 7kk iässä.) Hampaitakaan pojalla ei vielä ole!

Poika tänään 8 kk.

Neuvola vasta parin viikon kuluttua lomailujen vuoksi, mutta paino eilen punnittuna 8,2 kg, pituutta varmaan jotain 68-70 cm. Viisi ruokaa päivässä, muutama päivä sitten totuteltiin uusiin karkeampiin soseisiin. Kasvikset ja kanat menee, punainen liha ei niinkään. Suurinta herkkua puurot ja hedelmäsoseet. Viisi ruokaa päivässä, jokaisen perään imetys. Nokkamukista vettä.

Istuu itse, ryömii, heiluu konttausasennossa. Kaksi hammasta alhaalla.

Ihanaa kun pojan hampaat pilkistivät esille jo pari kk sitten mutta toisaalta on kuulema sitä parempi mitä kauemmin pysyvät poissa. Etteivät altistu jo kovin aikaisin "hyökkäyksille". Hampaiden harjaus on pojasta kivaa, ainakin vielä!

meidän pojan neuvola mitat tänään, ja neljä päivää vajaa 8kk.
painoa 8175g, pituus 69cm, pipo 44,9cm.
Meillä alettiin ryömimään 5,5kk, viime viikolla opittiin konttaamaan, istutaankin jo itse kauniisti. Seisomista meillä harjoitellaan tuen kanssa.
ensimmäinen hammas tuli juhannuksen aikoihin. Toista hammasta odotellaan kovasti.
Puurot meillä syödään parhaiten, muiden kanssa on välillä hankaluuksia. välillä syödään paljon, välillä ei oikein mitään. paitsi sitä puuroa runsaasti.
Puhaltaminen on meillä juuri keksitty sitä harrastetaan paljon.
Meillä on yöt todella vaikeita välillä herätään kerran, välillä taas monta kertaa, raskasta.
Päivisin nukutaan kolme kertaa, kaksi kertaa tunnin -kahden unet. kolmannet ovat vain alle tunnin unet. yö unille mennään 20.00 tai viim. 20.30.

2 viikkoa vaille 8kk mitat olivat meidän kuopustytöllä 10020g/74,4cm. Hurjaa vauhtia ryömii ja koittaa kontata. Sanoja alkanut tulla. Hampaita 2 ollut jo reilusti pari kuukautta, muita ei vaan näy... Syö hienosti kiinteitä, maitoa vain rinnasta. Osaa imeä pillillä ja puhaltaa kuplia, joka onkin suuri huvinsa... :D Osaa istua ilman tukea, mutta ei ihan vielä pääse itse istumaan, paljoa ei kyllä enää puutu. Iloinen tyttö!

Meidän poika painaa 9800 g ja on 72 cm pitkä. (12.7 tuli 8kk) Ryöminyt ei ollenkaan, viikko sitten oppi konttaamaan ja nyt jo menee kovaa vauhtia huoneesta toiseen ;) Eilen nousi ekan kerran tukea vasten seisomaan, kävelee tuettuna. Istuu hyvin ilman tukea (n. 2 vk sitten oppi), muttei itse vielä mene istuma-asentoon . Osaa sanoa äiti, iti, ätä, ei ja kovasti juttelee muuta =) Pyörittää myös päätä, jos tarkoittaa ei.
Kaksi hammasta, eka tuli 1kk sitten ja toinen 2 vk sitten. Syö 4-5 purkkia (pieniä) ruokaa päivässä ja viel aamu- ja iltapuuro päälle ;) Ei vielä osata pureskella ruokaa hyvin, joten ökitään paloja.. Ja tissiä viel lisäksi tietty. Osaa juoda mukista ja nokkamukista, meillä ei ole ikinä tuttia syöty.
Yöt nukutaan hyvin 21-08, joskus syödään kerran ja joskus ei ollenkaan. Päivällä nukkuu kahdet unet 0,5 - 2 tuntia.
Oikea äidin pikku aurinkoinen :)

Yhteistyössä