8 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokamäärät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokamäärät

Vieras
Kuinka paljon teidän 8 kk ikäiset syövät päivässä, siis ihan desimääriä? Kiinnostaisi teitää, kun tuntuu että oma vauva syö niin isoja annoksia...

meillä viikon päästä 8 kk tyttö(aika pienikokoinen). tällä hetkellä syödään n. 2 dl puuroa, 1½-2 purkkia liha/kasvissosetta, 1 purkki hedelmäsosetta ja n. 6 dl korviketta. lisäksi illalla jossain vaiheessa annan vielä jonkun verran tuoretta banaania tai omenaa välipalaksi. joskus myös jugurttia.
nuo määrät on noin-määriä. joinakin päivinä voi mennä enemmänkin safkaa, joskus taas maitoa menee jopa 8 dl. mut suurinpiirtein näin....

Meidän 8kk:n ikäinen poika (10,5kg) syö tuttelia 4dl, velliä 2 dl ja pienen purkin lihasosetta, pienen purkin kasvissosetta ja pienen purkin hedelmäsosetta päivän aikana(soseet teen itse, mutta tuon pienen purkin verran syö kerrallaan). Yöllä ei syödä ollenkaan. Tällä hetkellä on menossa puurolakko ja siksi se ei kuulu valkoimaan ollenkaan. Sitä syötiin aiemmin aamulla ja illalla, kyllä se toivottavasti taas joskus maistuu. Muutenkin ruokamäärät ovat yllättäen hieman pienentyneet...

Kiitos vastauksista, lisääkin luen mielelläni! Tarkoitatteko muuten näitä pieniä pilttipurkkeja - onko kukaan siirtynyt vielä niihin isompiin 8 kk ikäisellä, eikös ne ole siitä lähtien? Ajattelin kohta kokeilla...

meillä menee 2 prk (200 g purkkeja) lihasosetta, yksi prk hedelmäsosetta, aamu- ja iltapuuroa vaihtelevia määriä 3 lusikallisesta 2 desiin... sekä maitoa ehkä n. 5 dl päivässä.

Meillä 8,5kk tyttö

Aamulla puuroa, sitä kaupan jauhetta johon tulee 1dl vettä.
Seuraavana maito 200ml
8kk liharuokapurkki
maito 200ml
1 1/2 purkillista kasvissosetta (kaupan piltti 4kk)
maito 200ml

Tytöllä painoa varmaan nyt 11kg

meillä pieni purkillinen lihasosetta, pieni kasvissose ja pieni hedelmäsose, 2 dl puutoa ja maitoa vaihtelevalla menestyksellä 4-7 desiä per päivä. joskus syö aamuyöstä kerran joskus ei (oon antanut siksi kun maitomäärä jää muuten vähäiseksi)

mä syöttäisin noita 8 kk purkkiruokia (ja vielä mieluummin omatekemiäni) mutta poika ei suostu syömään!

poika varmaan 10 kg ja pituutta reilut 70 cm ?(neuvola vasta tulossa, mutta kotivaakalla ja vaattekoon mukaan näin, siis ei mee enää 74 cm vaatteet)

Yhteistyössä