8-9kk ikäiset vauvat!

9,5kk ikäinen paljo menee itsekseen, tutkii ja leikkii. Välillä oon kaverina pinoamassa tornia tms, mutta eipä se kauan siihe jaksa keskittyä. Jumpataan ehkä hetki. Luetaan lyhyt satu tai loruja, käydään ulkona pulkkailemassa jos sää sallii, kuunnellaan/katsellaan youtubesta lauluja... Joskus soitetaan (=hakataan) hetki pianoa.

Jotain yhteistä tekemistä pitäis keksiä, sellasta joka veis vähä enempi ku 5min...
 
Juu, juuri tätä mietin minäkin. Tuntuu että me ei oikeen yhdessä puuhata mitään, vaan poika tutkailee itsekseen, ja se on siis ihan ookoo, mutta mietin että miten muilla perheillä, olenko jotenkin 'huono' äiti kun en konttaa sen perässä koko ajan :)
 
"ei mitään"
Minä tein kotitöitä kaiket päivät ja pojan siirsin tietysti aina huoneesta toiseen sen mukaan missä olin ja sitten aina uutta katseltavaa. Minusta tuon ikäiselle riittää virikkeeksi kotiaskareiden ja normaalin elämän seuraaminen, kyllä se sitten ilmoittelee, jos ei ole tyytyväinen oloonsa:)
 
defa
Ole vaan onnellinen, ettei tarvi viihdyttää koko aikaa!!! Mä en saa juoda rauhassa edes kahvia, kun pitää jatkuvasti viihdyttää 15kk lasta. Nyt se on päikyllä, joiden aikana kävin kaupassa ja nyt tässä kohta 10min istunut. Odotan herääväksi 10min sisään ja taas jatkuu viihdyttäminen iltaan asti :( Voi kun joskus vaan vois olla..
 
Tanssitaan, soitellaan kitaraa ja lauletaan, leikitään ja jumpataan, mä leikin välillä likan kanssa leluilla.

Siinäpä se, ei mitään ihmeempiä. Joskus käydään pihalla, mutta ei toi oikein siellä vielä muuta tee kuin istuu rattaissa/lumessa.
Mun "apurina" on esim.keittiössä jos laitan ruokaa eli aukoo kaappeja ja viskelee vaatteita. Pyykkejä tykkää myös "lajitella" ihan omatoimisesti ja tarkistaa aina tilaisuuden tullen onhan vessanpytyn vesi juomakelpoista.
Sellanen, ÄIDIN OMATOIMINEN KULLANMURU! *pakahtuu ylpeydestä, mun lapsi on nero* :xmas:

Aika paljon se on kuitenkin just tätä, eli mä istun koneella ja likka leikkii itsekseen tai kattoo tossa vieressä mun kanssa videoita tms.
 
"Selina"
Meillä kävelee 8kk tukea vasten ja tänään keksi kuinka koiran sängystä voi kiivetä tuolille. Ja siitä pöydälle.

Teippaan tuon kohta lattiaan. Siinä meille yhteistä tekemistä.


Ihanaa että oppii uusia juttuja mutta en oikeasti saa tehtyä kotihommia. Tuo vauhtimakkara on sen verran pätevä.

Luetaan ja lauletaan yhdessä. Kiikkuu selkärinkassa kun imuroin ja pesen lattiat. Liinassa ei enää halua olla. Kiljuu vaan ai!ai! MAMMAAA!
Kylpeminen on paras yhteinen harrastus siinä menee äkkiä tunti päivästä.
 

Yhteistyössä