7v. söi omansa ja vanhempiensa suklaakalenterit yhtenä päivänä. Oiskohan kasvatuksessa jotain pielessä?

  • Viestiketjun aloittaja mörkyli
  • Ensimmäinen viesti
mörkyli
Mielestäni ekaluokkalainen jo hyvin ymmärtää, mitä saa ja ei saa tehdä sekä pitäisi pystyä kontrolloimaan omaa käytöstään sen verran ettei mee syömään kolmea suklaakalenteria kerralla! Meillä kyl jo 4 v tietää hyvin että joka päivä saa aukaista vain yhden luukun. kalenteri on meilläkin kyl näkösäl ja pojan ulottuvilla, muttei kyllä itse siihen koske.
 
Täysin normaali ekaluokkalainen, ilmeisesti kova suklaan ystävä =) . Tietää, muttei jaksa välittää. Pienemmät lapset ei vielä uskalla/osaa samalla lailla kyseenalaistaa sääntöjä: ekaluokkalainen tietää jo, ettei joulu peruunnu, vaikka hän söisikin kaikki suklaat.
 
ihan sama mulle
mutta meillä molemmat on aina totelleet tuossa asiassa. Ihan siitä lähtien kun on kalenterit ostettu.
Eikös tuosta ole joku tutkimus, lapset, jotka eivät omaa itsekuria, pärjäävät myöhemmin huonosti tai jotain?
 

Minä korkkasin just suklaakuorrutetun piparkakkutalon joka oli tarkoitus säästää koskemattomana loppiaiseen asti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ihan sama mulle:
Eikös tuosta ole joku tutkimus, lapset, jotka eivät omaa itsekuria, pärjäävät myöhemmin huonosti tai jotain?
Mitähän tämä huonosti pärjääminen käytännössä tarkoittaa? Mulla on ainakin koulutus-, työ- ja perhe-elämän asiat kunnossa, jälkimmäinen ainakin toistaiseksi kun mies ei ole vielä tullut töistä ja nähnyt vaivalle väännetyn talon kohtaloa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä korkkasin just suklaakuorrutetun piparkakkutalon joka oli tarkoitus säästää koskemattomana loppiaiseen asti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ihan sama mulle:
Eikös tuosta ole joku tutkimus, lapset, jotka eivät omaa itsekuria, pärjäävät myöhemmin huonosti tai jotain?
Mitähän tämä huonosti pärjääminen käytännössä tarkoittaa? Mulla on ainakin koulutus-, työ- ja perhe-elämän asiat kunnossa, jälkimmäinen ainakin toistaiseksi kun mies ei ole vielä tullut töistä ja nähnyt vaivalle väännetyn talon kohtaloa :D
Täällä myös yksi itsekuriton, joka on aina pärjännyt ihan kivasti, niin koulussa kuin töissäkin, kotona ja ystävien kanssa.
Juuri tällä hetkellä mussutan suklaata, joka piti antaa lapsen kummitädille jouluksi :ashamed:
 

Yhteistyössä