7v lapsi ei kaipaa kavereita vapaa-ajalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kellään tällaista lasta, eli 7-vuotiaalla on kavereita koulussa, tykkää olla samanikäisten kanssa. Mutta sitten kun tulee kotia koulusta ei oikeastaan kaipaa juurikaan kavereita, touhuaa ja leikkii lähinnä yksin tai sisaruksen kanssa. En tiedä pitäisikö tästä olla huolestunut? Poika ei itse oikeastaan koskaan edes sano, että haluaisi olla jonku kaverin kanssa, tosin meillä ei myöskään asu naapureissa lapsiperheitä, mutta silti lapsi yleensä tyytyväisenä itsekseen touhuaa...

Hei!

Itse asumme keskellä peltoja ja kaikki koulukaverit kolun lähellä.
Poika haluaa leikkiä myös vapaa-ajalla kavereidensa kanssa ( kauhea kuskaaminen ja aikaa menee..)
Itse olen huomannut että kun poika on ollut kylässä tai jos joku kaveri meillä koulun ja iltiksen jälkeen kylässä. poika on todella väsynyt ja kiukkuinen kyläilyn jälkeen.
Leikkii kavereiden kanssa koulussa ja iltiksessä niin paljon, että luulen sen riittävän. Tarviihan lapsikin omaa aikaa, rauhoittumista kodissa perheen kera.
Ja kyllä lapsi varmasti sanoo jos haluaa leikkiä vielä koulun jälkeen jonkun kanssa ( niin kuin meidän poika kinuaa joka päivä kylään tai jonkun kylään meille) vaikka itse näen ettei se olisi kovin tarpeellista...

Meillä esikoinen leikki koko viime kevään ja kesän kavereiden kanssa niin että kävi kotona lähinnä vaan syömässä ja nukkumassa, muutoin oli aina pihalla kavereiden kanssa (asutaan kerrostalossa ja tässä on paljon lapsia). Kun koulu alkoi tänä syksynä niin sen koommin ei oo ollu pihalla leikkimässä :O siis käy se siellä joskus hetken aikaa, mutta useimmiten käy niin että jos kaveri hakee niin ei suostu lähtemään. Ja itse ei enää hae ollenkaan kavereita leikkimään. Oon aatellu että johtuu varmaan siitä että koulunkäynti väsyttää tai jotain?? Mut kaverit on kyllä ihmeissään kun ei enää tuu leikkimään.

Eihän siinä mitään, jos lapsi itse on tyytyväinen.
Itse omien lapsien kanssa kyllä tuollaisessa tilanteessa kyselisin ja varmistelisin kovasti, ettei vaan ole kyse siitä, että tulee kiusatuksi tms. Kun olisi se niin iso muutos siihen, kun 5-vuotiaasta lähtien on jatkuvasti kaverit pyörinyt meillä.
Mutta jos siis kaikki on kunnossa ja lapsi vaan viihtyy omissa oloisaan, niin ei kai siinä mitään pahaa ole.

Yhteistyössä