7v ja 8v lapset

Olenko laiska,vai miksi sitä nyt sanoisi. Olen kotiäitinä kun on nuorin 1.6v.Vanhimat lapset 7v ja 8v käyvät koulua. Kun tulevat koulusta tekevät läksyt, harastuksia joskus, mutta silloin kun ei ole harastus päivää, niin tarviiko minun lasteni kanssa touhuta koko ajan jotain??

Ei tarvitse!! Anna keskenään keksiä leikkejä, mutta älä laita telkkaria päälle, ainakaan jatkuvasti!!! =)
Mielikuvitus kehittyy, kun keskenään keksivät tekemistä.
Omat pojat, 3v ikäeroa, leikkivät keskenään omia juttujaan joka päivä, ja hauskaa tuntuu olevan!!!
Keksinhän minäkin joskus jotain tekemistä heille, mutta hyvä kun oppivat itse hauskuuttamaan itseään.

sau
Ei tosiaankaan tarvitse! Mulla on 2,5v, 4,5v ja 7v lapset, jotka leikkivät lähes koko ajan yhdessä tai kahden koplana. Välillä isommat vetäytyvät yksikseen piirtelemään, lukemaan tms. ja tuolloin pienimmäinen tykkää hakeutua seuraani ja ehdottaa jotain yhteistä tekemistä.

Olen kyllä ihan läsnäoleva, autan tarvittaessa jos apua tarvitaan ja käyn toki katsomassa jotakin juttua kun pyydetään sekä osallistun kyllä nukkesynttäreille jne., mutten jää leikkimään. Tykkään rakentaa esim. legoilla ja geomageilla, mutta niilläkään en leiki. Joskus pelataan jotain lautapeliä yhdessä (en kyllä hirveästi itse tykkää...) ja luen lapsille päivittäin.

Me tehdään sitten sitäkin enemmän kotihommia yhdessä, eli kaikki osallistuvat ruuanlaittoon, pyykkäämiseen ja siivoamiseen yms.

Yhteistyössä