7v ei ole tullut kotiin vieläkään!!

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Voi ei! Toivottavasti lapsesi tulee pian kotiin. Aika kamalaa.
Jos hän on kuitenkin sellaisen vähän huolettoman perheen luona joka tulkitsee kotiintuloaikoja hieman löysemmin kuin sinä? Tai ne tekee sen kaverin huoneessa jotain mukavaa ja ovat unohtaneet ajankulun!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä touhua!:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mietin tässä sitä että eikö tähän aikaan kyläkaverit olisi syytä lähettää jo kotiin....?
Eikö vanhempien pitäisi antaa lapselle kotiintuloaika!!!
Tämä oli tapana kivikaudella :D Nykyään on vain kännykät, lapset voivat huidella missä sattuu ja miten kauan vain.

miu
mä soittaisin ne tutut vanhemmat läpi, joiden numero mulla itsellä on. kysyisin, onko meidän lasta näkynyt siellä ja sit kysyisin sattuisiko heillä olemaan sen kaverin vanhempien numeroo.

Hopping
niin, olen kysellyt ja jutellut, mutta lapsi sanoo että ei muista. samasta syystä ei koskaan hae kavereita ulos, on todella ujo ja odottaa että hänet haetaan. vähän hankalaa tutustua kerrostalo alueella vanhempiin, lasten kanssako sinne pitäisi kahville änkeä?
No en minäkään varsinaisesti lasten kavereiden vanhempia tunne tai heillä ole koskaan kahvilla ollut... Ei se minusta sellaista vaadi, että omastaan pystyisi huolta pitämään. Kyselen lapselta kavereista - aina sieltä sellaisia tiedonmuruja tulee, vaikkei lapsi kaikkea muistaisikaan, että aikuinen pystyy laskemaan kaks ynnä kaks... Ja välillä olen myös jutellut suoraan lapsen kavereille - jos olen huomannut, että heillä on ollut puhelin mukana meillä käydessään, olen ehdottanut, että lapseni numero tallennettaisiin hänen kännykkäänsä ja toisinpäin. Lapsen tärkeimpien kavereiden numerot löytyvät myös minun puhelimestani. Myös jos olen huomannut kadulla lapsen kaverin esim. äitinsä kanssa, olen saattanut kysyä myös häneltä yhteystietoja tarpeen mukaan... Kyllä niitä keinoja on.

niin, olen kysellyt ja jutellut, mutta lapsi sanoo että ei muista. samasta syystä ei koskaan hae kavereita ulos, on todella ujo ja odottaa että hänet haetaan. vähän hankalaa tutustua kerrostalo alueella vanhempiin, lasten kanssako sinne pitäisi kahville änkeä?
Voi herran tähden! Lapsi ei muista kaverin asuinpaikkaa ja päästät sen sinne noin vaan? Miten se muistaa sitten reitin kotiin?

Eikä ole ollenkaan hankala olla perillä lapsen kavereiden asuinpaikasta. Sen kun saattelee lapset kerran ovelle, tervehtii vanhempia ja kysyy, että onko ok, jos lapsi on siihen ja siihen asti teillä. Sitten poistut hymyillen omaan kotiisi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No eikö lapsen puhelimessa ole tämän kaverin numeroa?
Nih? :whistle:
Ei taida olla kaverin numeroita, kun lapsi ei niitä ole muistanut.
Luulisi että poliisit on soitettu jo etsimään. Tuon ikäisen on voinut joku kaapata autoonkin, kun kerran vanhempia lapsiakin kaapataan, ihan hiljan oli yksi tapaus. Lapsi oli jätetty metsäpuroon makaamaan lopulta.

-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulisi että poliisit on soitettu jo etsimään. Tuon ikäisen on voinut joku kaapata autoonkin, kun kerran vanhempia lapsiakin kaapataan, ihan hiljan oli yksi tapaus. Lapsi oli jätetty metsäpuroon makaamaan lopulta.
Tämä lapsi oli kylläkin 16v. ja kyse vissiin jostain mamujen välisistä riidoista..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tämä lapsi oli kylläkin 16v. ja kyse vissiin jostain mamujen välisistä riidoista..
Mamujen? Jotain kamujen tyyppistä?
Mut onhan noita ollut muitakin, ostoskeskuksen edestä vietiin vissiin poika, jota pahoinpideltiin jne.
Tuo oli vaan yksi esimerkki ja 16v on myös lapsi

khyl
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mamujen? Jotain kamujen tyyppistä?
Mut onhan noita ollut muitakin, ostoskeskuksen edestä vietiin vissiin poika, jota pahoinpideltiin jne.
Tuo oli vaan yksi esimerkki ja 16v on myös lapsi
Niin, kyllähän 7vuotias ja 16vuotias ovat aivan samalla tasolla, jees...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja khyl:
Niin, kyllähän 7vuotias ja 16vuotias ovat aivan samalla tasolla, jees...
Huoh, jos et tajua että tuossa haettiin takaa sitä, että kun kerran paljon vanhempiakin voidaan kaapata autoihin, niin miksei myös paljon nuorempiakin ja vieläpä helpommin

hmn
19.30 on kotiintuloaika meitin 8v neidillä. Silloin siis pitää tulla kavereiden pihoilta yms. tänne omaan pihaan. Kesällä saa tuossa näköetäisyydellä naapurin muksujen kans olla pidempäänkin. Ja ilman kännykkää ei pidemmälle koskaan!!

Yhteistyössä