7kk vauvan ravinto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku typyn äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku typyn äiti

Vieras
minulla on n. 7 kk ikäinen tyttövauva jolle olen aloittanut antamaan kiinteitä puolen vuoden iästä lähtien. kysymykseni olisikin, että mitä teidän muiden vastaavassa tilanteessa olevien vauvat syövät? keitättekö itse vai kaupan omia? syökö jo montakin ateriaa päivässä ja mitä aterioilla, entä kuinka paljon/useasti rintaa ja ennen vai jälkeen kiinteiden?

Meidän tyttö on jo 9 kk, mutta vastaan silti... Me aloitettiin kiinteät 5 kk iässä. 7 kk ikäisenä neiti söi jo 5 ateriaa päivässä. Ei mitään hurjan isoja annoksia kerrallaan, mutta kuitenkin. Itse olen tehnyt ruuat, paitsi hedelmäsoseet olen ostanut kaupasta. Ja puuroja olen ostanut valmiina...

7 kk ikäisenä neiti siis söi näin (ja syö edelleen):

aamuimetys 6-8 välillä
n. 9:30 puuro (yleensä kaupan vauvapuuroa sekoitettuna tavalliseen kaurapuuroon, päällä vähän hedelmäsosetta)
11:30 lounas (liha-/kala-/tai kanakasvissosetta, jonka jälkeen imetys)
n. 14:15 välipala (hedelmäsosetta tai vauvojen jugurttia)
n. 15:30 imetys
n. 17:15 päivällinen (kasvissosetta), jonka jälkeen imetys
19:30 puuro (sama kuin aamulla), jonka jälkeen imetys (ja nukkumaan klo 20)

Nyt tyttö syö jo ihan tavallista kaurapuuroa, eli en enää käytä tuota kaupan valmispuuroa.

Yöllä imetin 7 kk ikäistä kerran. Nyt en enää ollenkaan. Eli 7 kk ikäistä imetin 6 kertaa/vrk. Ja päivisin imetän siis kiinteän aterian jälkeen. Muuten ei ruoka maistu.

Meillä on 7 ½ kk:n ikäinen tyttö ja ruokarytmi on melkein samanlainen kuin latuskalla. Aloitimme myös kiinteät 5 kk:n iässä. Erona meillä on, että annan imetyksen lisäksi korviketta, tai siis tyttö ei ime rintaa iltapäivällä. Joskus meillä saattaa jäädä tuo päivällinen väliin, jos tyttö nukkuu pitkät päikkärit, mutta tilanteen mukaan mennään. Korviketta menee sitten jonkun verran enemmän.

Yhteistyössä