7kk:n unettomat yöt :(

ira
Vauvalla ikää noin 7kk. Yöt ovat menneet todella risaisiksi. Unikoulun seurauksena vauva oppi nukahtamaan illalla ja päiväunille itse. Mutta yöt ovat nyt aivan repaleisia. Vauva nukkuu ensimmäisen kolmen tunnin pätkän rauhassa, sen jälkeen alkaa loppu yön kestävä kitinä. Vauva nukkuu välillä 15min-1h ja kitisee taas, eikä meinaa millään nukahtaa. Itsellä alkaa olla aika lailla univelkaa, ei sitä itse pärjää tällaisilla pätkäyöillä! Yöllä vauva ei huoli isää ollenkaan "hyssyttelemään", ja on muutenkin alkanu olla enemmän ja enemmän äitin perään itkijä. Päivisin vauva on tyytyväinen, syö hyvin, nukkuu päiväunet (2) hyvin. |O Onkohan tämä joku normaali vaihe lapsen elämässä? Onko muilla kokemuksia aiheesta?

Tyttö sairastanut pari korvatulehdusta, edellisessä kontrollissa tulehdus oli melkein hävinnyt, uusi kontrolli on aika pian...
 
Ihan sama tilanne täällä! Meillä tyttö juuri 8kk ja myös korvatulehduksia ollut, eilen viimeinen lääke 10 vrk:n kuurista, samaan aikaan iski myös vauvarokko ja ensimmäinen hammaskin tuloillaan. Mutta ilman näitä sairastelujakin ei nuku pitkiä pätkiä ja rauhoittuu vaan rinnalle. Mies kun yrittää rauhoittaa, niin huuto yltyy aivan kamalaksi, mutta päivällä voi isin kanssa vaikka nukkua vierekkäin päiväunet...

Minä myös alan olla aika katki näiden öiden vuoksi, viikonloppuisin saan sitten nukkua hiukan pidempään. Mutta toisaalta luotan siihen, että jos nuo korvatulehdukset loppuvat, niin yöunet paranevat.

Meillä ei vielä unikoulua ole pidetty, olen aivan liian väsynyt siihen. Oliko teillä unikoulu ihan kotosalla?

Voimia teille öihin, tämän kun jaksaa läpi, niin kyllä niitä nukuttuja öitä taas tulee!
 
ira
Kokeiltiin ihan kotiunikoulua, tassuttelua. Hiukan sovellettuna ;) Meidänkin vauvalla kaksi hammasta pari viikkoa sitten puhjennut ja noin viikko sitten aloitti ryömimisen. Että liittyyköhän sitten näihin tuo unettomuus?? Ja eihän siitä korvatulehduksestakaan tiedä, onko ohi vielä mennyt :(
 
Korvatulehdushan voi olla niin sitkeä, ettei yhdellä kuurilla katoa ja sitten se paineentunne korvassa on kyllä koko ajan makuulla ollessa. Tärykalvon puhkaisu auttaisi heti, mutta lääkäri sanoi, ettei nykyään sitä toimenpidettä oikein kukaan enään osaa.

Meidän vauvelilla ei tule edes kuumetta tuon korvatulehduksen yhteydessä, tammikuun alussa sai ekan kuurin, se kun loppui, niin neljän päivän päästä taas uusi, joka siis nyt loppui...ruokahaluttomuus ja juuri nuo olemattomat yöunet on ainoat oireet.

Ehkä teidän kannattaisi kuitenkin heti mennä näyttämään sitä korvaa, ainakin saa varmuuden johtuuko heräilyt korvasta vai ei.

Tottakai nuo uudet taidotkin valvottavat, meillä pikkuneiti voi olla ihan mitenpäin tahansa sängyssä herätessään, kun on juuri konttaamaan oppinut, niin pitäähän sitä yölläkin sitten kokeilla :)
 
Öisin mekkalointi voi kuulemma johtua myös eroahdistuksesta, yleensähän se kai iskee vauvoihin siinä kahdeksannen kuun kieppeillä. Meillä poika on 7,5kk ja yöt on olleet rikkonaisia jo kuukauden ilman selvää syytä. Ennen nukkui yöt melkein heräämättä 20-7:00. Korvatulehduksia oli vuodenvaihteessa kolme peräkkäin, mutta viimeisessä kontrollissa korvat olivat täysin ja hyvin parantuneet, ei ollut siis sitä. Konttaamaan oppi äskettäin eikä yöt rauhoittuneet siitäkään... Ainoa toinen merkki eroahdistuksesta meillä on se, että maitoa (pullosta siis) huolii joskus vain ja ainoastaan äidin sylistä, joskus myös isin. Muut tyypit, esim. mummi ei kelpaa. Tsemppiä!
 
Minustakin saattaisi hyvin olla eroahdistusta. Meillä se iski juuri hieman ennen 8kk ikää ja oli hyvin selvä myös päivisin, äiti ei voinut poistua kahta metriä kauemmas kun alkoi huuto. Ja meidän tyttö on ollut hyvin iloinen ja naureskeleva aina. Illat ja yöt meni saman tien sitten rikkonaisiksi kun sitä ennen oli nukahtanut itse ja nukkunut täysiä öitä. Nyt joka heräämisellä (15min-3h välein) tuli hirmuinen sydäntäraastava huuto, johon kelpasi vain äidin syli. Ja illalla vaikka kuinka oli väsy sylissä niin sänkyyn laskettaessa alkoi raastava huuto. Korvat tuli mullakin heti mieleen, mutta olivat kunnossa. Yhden kerran jo ehdin antaa Panadoliakin kun olin varma että pakko olla kipeä kun niin huutaa ja ei koskaan ennen ole niin tehnyt :ashamed: Mutta siis eroahdistusta se oli ja onneksi alkoi parissa viikossa sitten helpottaa ja nyt ollaan jo taas palattu normaaliin. Tsemppiä ja jaksamista!
 

Yhteistyössä