7kk ikäisen ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umayya

Aktiivinen jäsen
15.11.2005
3 314
0
36
mä olen jo ihan väsy tähän, en enää tiiä mitä pitäs tehdä mut oisko teillä mitään ideoita..
viime viikon tiistaina alkoi ripuli, torstaina käytiin lääkärissä kun lakkasi juomasta ja söikin enää tosi huonosti, ei hätää kuulema vielä, parissa päivässä pitäs mennä ohi sano lääkäri.
sunnuntaina uudelleen lääkäriin, ei syönyt eikä juonut mitään, tai no joo, purkillinen hedelmäsosetta saatiin päivässä menemään.
edelleenkään tänään ei syö kunnolla, edelleenkään ei juo mitään, on kokeiltu, vesi, maito, mehu, lusikalla, mukista, nokkamukista, pullosta, rinasta juo jonkin verran, ei vaan kovin paljoa varmaan tule kun imetys loppui jo noin kk sitten, jonkin verrran kuuluu nielemistä kun imee rintaa, mutta pissannut on kaksi kertaa sunnuntain jälkeen, tänään meen uudelleen lääkäriin mut mä en kestä jos taas sanotaan että katsotaan vaan, kyllä kohta helpottaa..
mä en jaksa enää kuunnella kun itkee ihan selkeästi jotain kipua kun saa huutokohtauksia ja supot sitten auttaa, mut sehän laittaa vaan kakkaamaan enemmän..

päivystyksessä käytiin sillon to ja su, ja nyt sain ajan jo toiselle lääkärille, että josko ottaisi tosissaan, mut jos ei niin mä meen kyllä yksityiselle varmaan...
vatsanahkaa kun kokeilee niin ei oo kuivunut sen perusteella, ja kyyneliäkin tulee kun itkee jonkun verran, mut mä olen jo ihan avuton..

Jos noin kauan nesteettä, niin alkaa jo kuivua varmasti. Ja vaikka nestettä saisitkin menemään, ei välttämättä enää imeydy.
Lääkärille vaan ja nyrkkiä pöytään. Perseestä nuo nykyajan lekurit, puoskareita suurin osa..

toi että on pissannut kaksi kertaa sunnuntain jälkeen, on kyllä niin selkee merkki kuivumisesta, että ihmettelen jos apua ei lääkäristä nyt tipu. Nesteytykseen pitäs jo pieni laittaa. Ja sit kun lapsi kuivettuu, ei hän enää monesti suostu juomaankaan, vaikka olisi janokin, ja mahaankin sattuu kun sinne jotain menee, kun on täysin tyhjä!

VAADI lääkäriltä, ettet enää halua ja uskalla seurata kotona tilannetta, vaan haluat lapsen hoitoon. Meillä ainakin lääkäri piti tilannetta vakavana, kun lapsi ei koko päivänä pissannut, ja ripuli oli sentään kestänyt vasta vuorokauden ja kyseessä 6v lapsi! Mitään ei suostunut juomaan, ja olikin sitten 5 vrk nesteytyksessä pahasta kuivumisesta!

gekkolisko, kiitos, mä kyllä ihmettelen suuresti ettei ole katsottu tarkemmin, vaikka sunnuntaina jo itku kurkussa lääkärissä olin. mä epäilen myös että on jo niin kipeä siitä ettei ole syönyt ettei enää suostukaan.

ja sulle wannabemummy, tämä on ihan totta, usko vaan, ei ole mitään uutta ruokia tullut pitkään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
gekkolisko, kiitos, mä kyllä ihmettelen suuresti ettei ole katsottu tarkemmin, vaikka sunnuntaina jo itku kurkussa lääkärissä olin. mä epäilen myös että on jo niin kipeä siitä ettei ole syönyt ettei enää suostukaan.

ja sulle wannabemummy, tämä on ihan totta, usko vaan, ei ole mitään uutta ruokia tullut pitkään aikaan.

Juu pysy kovana nyt, sitä on kaikenlaisia lääkäreitä, osa on niitä jotka "kattelee tilannetta" hiukan liiankin pitkään.... Kyseessä kuitenkin tosi pieni lapsi ja selvät kuivumisen merkit, vaikken mikään tohtori olekaan! =)

Paranemisia! Kamala tauti toi, jos jotain vois maailmassa muuttaa niin taikoisin kaikki saakelin mahataudit huitsintuuttiin....

gekkolisko, kiitos vielä kerran :) sen vähän mitä mä kuivumisesta ja vauvoista tiedän niin mun mielestä olis jo pitänyt vähän tarkemmat ohjeet tai tarkempi seuranta tehdä, mutta sitä niin sokeesti luottaa välillä lääkäreihin että kyllä tietävät..
tuun sitten kertomaan miten kävi, kunhan kotiudutaan joskus..

kerronpa nyt miten kävi, jahka jotakuta kiinnostaa..
huomenna uusiks lääkäriin, ei ole viel ainakaan kuivunut, tänään käytiin kuitenkin punnituksessa neuvolassa, paino tippunut 3.3. käynnin jälkeen 150g ja pissasaldoon yhdet pissat lisää eilen..
uloste on edelleen todella löysää ja limaista, kaikki mitä syö tulee 5min. sisään pois ripulina..
mutta näin täällä..

Yhteistyössä