7kk ikäinen "hyppäsi" syöttötuolista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauhtivauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauhtivauvan äiti

Vieras
Meidän kolmonen näyttää olevan oikein vauhtivauva. Olen ajatellut, että haluaa vain olla isosisarusten perässä, joten kehittyy nopeasti liikkumisen suhteen, mutta nyt alkaa jo mietityttää, että ehkäpä onkin persoonakysymys, kun ei meinaa pysyä missään.

3kk ikäisenä kääntyi ja alkoi pyöriä akselinsa ympärille, 4kk ryömi, 5kk ryömi jo oikein vauhdilla. 6kk meni jo alimmille laatikoille ja availi ja kaivoi niitä. 6,5kk nousi tukea vasten seisomaan ja nyt 7kk seisoo joka paikassa ja yrittää edetä, eikä pysy siis missään. Juuri istui syöttötuolissa ihan kunnolla, mutta kun otin pari askelta mikrolle, hän ehti nousta seisomaan ja mätkähti lattialle. Kuhmu tuli otsaan, mutta itkua riitti vain minuutin-ehkä pari ja söi reippaasti, eikä tunnu tajunnantasossa olevan mitään häikkää. Itse kyllä säikähdin aivan mielettömästi ja vieläkin on ihan veltto olo ja tottakai huonoäitifiilikset, vaikka en todellakaan osannut arvata, että hän jo noin ketterästi osaisi "temppuilla".

Mahtaakohan pikkumies rauhoittua, kun on perushommat oppinut, vai onkohan luvassa rakettimaista menoa ainaisesti. Kaksi vanhempaa ovat olleet rauhallisia ja harkitsevia, eivätkä missään vaiheessa täystuhoja tai edes loukanneet itseään mitenkään. Tällä tuntuu olevan kuhmuja ja mustelmia jo nyt enemmän kuin noilla on ollut yhteensä tähän mennessä.

Puuuuuuuuuuuuh...

Meidän kuopus oli aivan samanlainen! Ja samaan aikaan oppi samat asiat kuin teidän vauva ;) meijän poika alkoi sitten 8kk kävelee, 9kk juoksi ja 10kk kiipeili pöydille ja JOKA PAIKKAAN :s Nyt poika 2 vee ja menoa löytyy! Menee normaalin rajoilla välillä tuon pojan touhut... :/ Mutta ihana lapsi on! :) VILKAS ;)

En ole tajunnut laittaa vöitä, kun ei ole syöttiksessä vielä osannut nousta seisomaan ja kai kun eivät nuo vanhemmatkaan ole sellaisia tarvinneet. Tyhmä olen juu.

Voi ei, kun teillä muilla on sellaisia kokemuksia, että varhain alkanut vauhti jatkuu kiihtyen :/ Ei riitä silmät eikä kädet.

juu. poika läks kävelee 7kuisena tukia pitkin ja 10.5kk oli kun läks kävelee ilman tukea.. ikää nyt 3v kohta 9kk, just oppi ajaa ilman apupyöriä fillarilla, ja mulla kylmää sydäntä. vautia siis piisaa, mutta kun se järki...

Syöttis on jo nyt käännetty ala-asentoon niin, että istuu matalalla ja siinä on pöytä samassa. Jos on jossain korkeammalla, niin varmasti laitan valjaat/sidon kantoliinalla tms.

Yhteistyössä