7kk ikäisen aamupala???

jugurttisosetta?arvokastahan se on pidemmän päälle mutta ainakin vaihtelua ainaisille puuroille.

ja meillä 7kk neiti nakersi jo leipää sormiruokana,mutta katsoisin et ois vähäsuolasta jos meinaa useesti antaa.
 
harmis
niin ja tuli mieleen et meidän neidille kun ei puurot kelvannu niin huijasin keittämällä omenaa/kuivattua aprikoosia/luumua ja sitten hiukan puurohiutaletta joukkoon ja sauvasekottimella koko hoito sileeks.Tuo kelpas,tosin on niin hedelmäistä et ei voi enää puuroks sanoo mut tulee vähän sitä masuntäytettäkin siellä mukana :)
 
vieras
Mites esim vispipuuro vaikkapa mansikoista?
Eikö edes mannapuuro tai riisipuuro upoa? Joku rieska vois olla hyvä nekerrattava kun on pehmeetä niin saa mutusteltua hienommaksi... esim ohrapuuron jämistä tehdyt ohrarieskat on ainakin meillä uponneet hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
niin ja tuli mieleen et meidän neidille kun ei puurot kelvannu niin huijasin keittämällä omenaa/kuivattua aprikoosia/luumua ja sitten hiukan puurohiutaletta joukkoon ja sauvasekottimella koko hoito sileeks.Tuo kelpas,tosin on niin hedelmäistä et ei voi enää puuroks sanoo mut tulee vähän sitä masuntäytettäkin siellä mukana :)
no niin voiskin kokeilla :D meillä tykkää kyllä jo karkeammasta ruoastakin =)
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Vauvamysliä: kaurahiutaleita, vehnähiutaleita, hedelmäsosetta ja maitojauhetta.
eli näita puurohiutaleita voi antaa myös kypsentämättömänä? .. olipas hankala sana :LOL:
Voi, jos vauvan vatsa kestää. Joillekin tulee vatsanväänteitä. Kokeile ensin pienellä määrällä.

Mä sekoitin aina 2 rkl vehnähiutaleita, 2 rkl kaurahiutaleita, 1 rkl maitojauhetta ja panin pieneen minigrip-pussiin, joka oli helppo kuljettaa mukana ja sitten tarvittaessa sekoitin hedelmäsoseeseen. Hedelmäsoseena käytin niitä luomuja, jotka myydään 4 kpl muovipurkeissa ja joissa ei ole vettä ja/tai tärkkelystä.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Tuntuu ettei tuo jogurttisose täytä niin hyvin... tai hedelmä.. ehkäpä tarvis tehdä suolatonta leipää sitten.. hmm

niin ja en pahemmin osta noita valmisruokia mutuenkaan.. vaan teen itse..
Sämpylöitä on helppo tehdä ja pakastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites esim vispipuuro vaikkapa mansikoista?
Eikö edes mannapuuro tai riisipuuro upoa? Joku rieska vois olla hyvä nekerrattava kun on pehmeetä niin saa mutusteltua hienommaksi... esim ohrapuuron jämistä tehdyt ohrarieskat on ainakin meillä uponneet hyvin.
manna ei, riisin olen unohtanu jo hetkeks :D täytyy ostaa sitä ..
 
vieras
Jos ei puuro kelpaa, olen antanut vaihteeksi vaikka ihan "ylimääräisen" lämpimän purkkiruoan tai esim. muusannut banaania. Meillä kyllä yleensä iltaisin uppoaa puuro hyvin, mutta aamulla vähän nihkeämmin.
 
jupinaa
Meillä ei menny aamulla mikään nii kauan ku oli enemmän ku 1 yösyöttöä. Kun typy alko nukkua 10-11 h syömättä nii jopa maistu puuro.. En antanu maitoa heti herättyä, ainoastaan aamuyön maitohuikan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jupinaa:
Meillä ei menny aamulla mikään nii kauan ku oli enemmän ku 1 yösyöttöä. Kun typy alko nukkua 10-11 h syömättä nii jopa maistu puuro.. En antanu maitoa heti herättyä, ainoastaan aamuyön maitohuikan..
Meilläkin oli 1 syöttö n. 4 aikaan.. kunnes ei enää puurot nyt uppoa illallakaan ja herännyt 3 kertaa maidon perään.
menee nukkumaan n. klo 20-21 aikaan.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä sanoisin, että alle vuoden ikäinen pärjää pitkälti (rinta)maidolla, ei se niin vakavaa, vaikka kiinteät siinä vielä jäävät vähemmälle.
On sillä silloin väliä, jos lapsi on jatkuvasti nälkäinen.
 

Yhteistyössä