70-lukulaiset! En muista yhtä koululeikkiä, ja haluaisin muisteluapua!

Voi olla, että 80-lukulaisetkin siihen ovat törmänneet, mutta itse ollessani ekaluokkalainen, muistan isompien lasten leikkineen sitä ja heiltä sitten opin ko. jutun. Nyt olen unohtanut.

Eli se rakkauslaskurijuttu, kun kirjoitetaan paperille tytön ja pojan etu- ja sukunimet, ja niistä sitten laskettan joitakin kirjaimia, ja niitä lasketaan ja lasketaan (yhteisiä kirjaimia) kunnes lopulta saadaan kaksinumeroinen luku. Tämä on sitten se nk. rakkausprosentti, eli vaikka 93 mikä on jo tosirakkautta :D

Muistatteko, miten se laskettiin?

x
Jutun muistan minäkin, mutta en sitä laskentaa.

Oliko tästä joku toinenkin versio, jossa niistä jäljellejääneistä kirjaimista laskettiin "usko, toivo, rakkaus, viha, lempi, kateus" ja jännättiin että mikä noista osuu kohdalle.

mie
Esim.

Matti Maija

LOVES
00000
0000
000
00

Lotta Esko
LOVES
12011
3211
532
85

Eli lasketaan kuinka monta L O V E ja S kirjaimia noissa nimissä on yhteensä ja sitten vaan lasketaan aina kaksi numeroa yhteen.

Olikos se joku loves- juttu? Eli laskettiin montako L-kirjainta ja kirjoitettiin ylös, montako O-kirjainta jne edelleen. Sitten oli viisi lukua, ja niitä alettiin laskemaan yhteen, kunnes tulos oli kaksinumeroinen.

Muistan, että mulla oli sellainen pieni vihko, mihin olin laskenut monen pojan prosentit. =)

plm
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Esim.

Matti Maija

LOVES
00000
0000
000
00

Lotta Esko
LOVES
12011
3211
532
85

Eli lasketaan kuinka monta L O V E ja S kirjaimia noissa nimissä on yhteensä ja sitten vaan lasketaan aina kaksi numeroa yhteen.
Juu näin se menee.

Tarkotat sie sitä mis kirjotettiin tytön nimi ja pojan nimi allekkain ja alle LOVES. Sitte laskettiin molemmista nimistä monta noita kirjaimia (loves) esiintyy. Sen jälkeen vaan laskettiin kaks viereistä numeroa yhteen kunnes jäljellä oli kaks numeroa ja se kertoi "rakkausprosentin".

Huonosti selostettu, mutta toivottavasti sait selvää.

..
Mikko LOVES Maija

Noista sitten kuinka monta L-kirjainta, O-kirjainta, V-kirjainta jne.
Kun saan niistä numerot (0 jos ei ole ko kirjainta), lasket aina vasemman ja oikeanpuoleisen numeron yhteen, kunnes saat kaksi numeroisen luvun = rakkausprosentti :D

Aika sekavasti....saitko kiinni?

mie
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Esim.

Matti Maija

LOVES
00000
0000
000
00

Lotta Esko
LOVES
12011
3211
532
85

Äh, tässä ei toimi väilyönnit... Mutta siis esim. tuossa jälkimmäisessä lasketaan niin, että 1+2=3 ja se 3 laiteen siihen alas niiden numeroiden väliin, sitten lasketaan 2+0=2 ja se laitetaan alas, jne. Jatketaan kunnes tulee kaksi numeroinen luku :)

loves
me ainaskii laskettiin silleen, et esim. Saija Markkanen loves Pekka Poikonen L=0, O=2, V=0, E=1, S=1 ja sit lasketaan allekkain tuosta loves sanasta tulevat numerot.... Muistuuko mieleen? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jojohama:
Mä muistelisin niin, että olisin laskenut ne kirjaimet sekä suku- että etunimistä. Muistaako kukaan muu tehneensä näin?
Mä muistan kyllä, että käytettiin sekä suku- että etunimiä. Aina parempi kun tulee isoja lukuja :D

Ei vaan, tuo LOVES oli nyt koko villakoiran ydin.

Kyllä
Meillä oli näin. Leikitään että henkilöt on vaikka Liisa Virtanen ja Timo Korhonen.

Paperille kirjoitetaan:

Liisa Virtanen
Timo Korhonen

Sitten lasketaan montako kutakin Liisan nimen kirjainta on Timon nimessä. (Montako ällää, montako iitä, montako iitä, montako ässää...)
01100 01110212

Sitten lasketaan aina kaksi peräkkäistä numeroa yhteen, kunnes etunimessä ja sukunimessä on kummassakin 1 numero:
01100 01110212
110 1223
20 35
28

Eli Timo rakastaa Liisaa 28 %. Ei varsinainen mach made in heaven.... :D

Yhteistyössä