7.vee pojan lippis vaatimus. Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Hanski
  • Ensimmäinen viesti
Hanski
Meidän pihalle ilmestyi poikia joilla oli nii sanotut kalliit muoti vaatteet. Ja haukkuivat poikani lippistä epäaidoksi, koska siinä lipassa ei ollut kahdeksaa viivaa ja se ei ollut "cappi". Nyt poika sitten ei paa hattua päähän millään. En haluais antaa periks ja ostaa lippistä joka maksaa 30e. Miten saan selitettyä pojalle nii et ymmärtäis ettei sellaista hattua tarvita, mutta ilman itkua...

hanski
en tiiä. mut ilmoitti et pojat sano et niitä saa ostarin urheilukaupasta ja maksaa 30e. En oo viitsiny ees mennä kattoon. Käy vaan joenki sääliks ku kiusataan en tahtois enempää pahaa mieltä asiasta..

p
kaverin 7-vuotiaalla pojalla sama juttu kun meni kouluun viime syksynä. olivat kiusanneet ja piti saada juurikin tuollainen lippis. ja mikä tärkeintä SITÄ MERKKIÄ EI SAA SIITÄ POISTAA, että tunnistaa varmasti aidoksi...

kamalaa kuinka ajoissa jo tällaiset asiat nykyään alkaa, kiusataan jos ei ole merkkivaatteita :(

just
Minä olen aina lapsille opettanut että rumat ne vaatteillaan koreilee ja heikko itsetunto vaatii koristeita ympärilleen.
Kukakohan vakkari oli hienosti opettanut pojalleen (olikohan rukoilijasirkka) että punainen on sotureiden väri, kun uskaltavat pitää sen värisiä vaatteita.
Minusta on hienosti sanottu ja ohjattu siihen suuntaan ettei ole tyttöjen ja poikien väriä, eikä ole tarvis pukeutua niin kuin massa sanoo.
Äidithän ne lapset opettavat siihen tyttö, poika väri hommaan ja muut pukeutumis jutut.

Mie tekisin luultavasti niin, että sovittaisiin lapsen kanssa, että ostetaan se esim. puoliksi.
Että jos pojalla on omia viikko tai muita rahoja, niin maksaa niistä osan.
Tai sit tekee jotain pieniä hommia, joilla "korvaa" osan lippiksen hinnasta.
Siis jos se on tosi tärkeää saada just se sellainen.

Mutta sit myös sovittais,että niitä ei sit ostela alvariinsa uusia,jos lippis katoaa... kuten meidän lasten lippiksillä on tapana aina välillä.

Keittiönoita
Haukkuivat vai sanoivat epäaidoksi?

Mitä voit tehdä? Sanoa, että teille ei osteta niin kalliita vaatteita pelkän merkin takia. Kannattaa myös jatkossa ostaa lapselle vaatteita, jotka eivät ole merkkivaatteiden kopioita. Sano pojalle, että jos ei nykyinen lippis kelpaa, voit kyllä virkata hänelle puuvillalangasta pipon.

Voi juma!

Tätä mä just pelkään ja odottelen. Helkkari jos tässä joutuu sellasen kamalan capin hankkiin 7v:lle!! |O

Ei se kustannus oo niinkään iso ongelma ku "lippiksen" rumuus!!!
En tahdo pojalle sellaista en.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Voi juma!

Tätä mä just pelkään ja odottelen. Helkkari jos tässä joutuu sellasen kamalan capi hankkiin 7v:lle!! |O

Älä hanki. Mä just kävin kuopukselta kysymässä, kiusattiinko sitä koskaan koulussa sen takia, että sillä ei ollut merkkivaatteita. Ei kuulemma kiusattu. Mutta ei sillä myöskään ollut merkkivaatteiden kopioita.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja p:
kaverin 7-vuotiaalla pojalla sama juttu kun meni kouluun viime syksynä. olivat kiusanneet ja piti saada juurikin tuollainen lippis. ja mikä tärkeintä SITÄ MERKKIÄ EI SAA SIITÄ POISTAA, että tunnistaa varmasti aidoksi...

kamalaa kuinka ajoissa jo tällaiset asiat nykyään alkaa, kiusataan jos ei ole merkkivaatteita :(
Mä sain 8v:lta saman tiukan ohjeistuksen, kun sanoin että ota nyt edes toi karsee tarra pois :D Poju sai sen synttärilahjaksi.

Meillä kyllä on poikaa kiusattu koulussa, jopa vääränmerkkisestä sählymailasta. Mä kiertelen kirppikset tarkkaan ja ostan sille sit sieltä merkkivaatetta, esim. adidaksen verkkareita, sitten riittää rahat ostaa niitä myös uutena. Ja esim. adidaksen lippiksiä saa myös ihan kohtuuhintaan alle kympillä ostin viimeisen uutena stockalta. Meidän kundi myös hukkaa valtavat määrät vaatetta, joten en kyllä 30 euron lippistä sille ostaisi, harmittaisi vietävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Voi juma!

Tätä mä just pelkään ja odottelen. Helkkari jos tässä joutuu sellasen kamalan capin hankkiin 7v:lle!! |O

Miltä se näyttää?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Meillä kyllä on poikaa kiusattu koulussa, jopa vääränmerkkisestä sählymailasta. Mä kiertelen kirppikset tarkkaan ja ostan sille sit sieltä merkkivaatetta, esim. adidaksen verkkareita, sitten riittää rahat ostaa niitä myös uutena. Ja esim. adidaksen lippiksiä saa myös ihan kohtuuhintaan alle kympillä ostin viimeisen uutena stockalta. Meidän kundi myös hukkaa valtavat määrät vaatetta, joten en kyllä 30 euron lippistä sille ostaisi, harmittaisi vietävästi.
On tota kuopustakin koulussa kiusattu, mutta ei merkkivaatteiden puuttumisen takia.

8veen äiti
Me ostettiin juuri tälläinen kallis ja ruma jenkki lippis nyt alesta. Meilläpäin oli kaikki lippikset -30%. Kauan oli ko. lippistä toivonut ja on nyt siitä pitänyt hyvää huolta. Itse säästi lippikseen noin puolet.
Muistan kuinka itse lapsena olisin kovasti jotain halunnut ja aina ei saanut, mutta sitä onnea sitten kun sai. Lippikset on ehkä meistä turhalkkeita ja rumia, mutta pienelle miehen alulle ah niin ihana.
Keväällä oltiin Kreikassa ja sieltähän näitä jäljennäksiä tarroineen (mielestäni olivat ihan samanlaisia) olisi saanut, mutta jotenkin se jäi ostamatta vaikka halvemmaksi oisi tullut.

nanu
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
En lähtis tohon mukaan. Kyllä 7-vuotiaalla saa olla vaikka Puuha-Petelippis päässä vielä, ovat vielä niin pieniä. Typeriä mukeloita olleet :/
meillä spider man..saa nähä koska tulee jollain sanomista =)

Näinpä se menee.Ei meilläkään pojalla enää eka päivän jälkeen kelvanneet enää bayblade/spiderman lenkkarit/lippia.Ikää vasta 7v.Oli tullut heti sanomista muilta.Ja sitä aitoa "käppiä!en todellakaan osta.Ei sitä täältä sa kun 50e.Ei kyllä ole missään ollut alennuksessakaan.Saavat noilla feikeillä kyllä mennä,tai laittaa jonkun muun lippiksen sitte,jos niistäkin tulee koulussa sanomista.
Tämä' asia ei ehkä jossain pikkukylässä tai maaseudulle ole ajankohtainen,mutta kyllä isoissa kaupungeissa ollaan tarkkoja pukeutumisen suhteen jo ihan ala-asteella,enkä sen takia halua,että lapseni joutuu kiusatuksi.Itse olen sen kokenut,enkä halua sitä omalle lapselleni.
Verkkarit sillä on aina jalassa,kun ei muita halua pitää,mutta muusta vaatetuksesta on tarkka,mitä muut sanoo.Raakaa,mutta totta...jo eka luokalla :( .

Yhteistyössä