7,5v taas kuumeessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
1,5 viikkoa sitte lauantaina pojalle tuli yhtäkkiä hiukan kuumetta. Sitten nukkui illan ja yön ja aamulla oli taas ihan terve.

Nyt tänään koulun jälkeen nousi taas pieni kuume. Mittasin hetki sitten niin 38,2 on. Siskollaan on yskää ja nuhaa, mutta pojalla ei mielestäni ole mitään muuta. Koulussa ollut paljon porukkaa kipeenä, eilen pojankin luokalta seitsemän pois.

Minä olen ihan vauhko, kun alan heti pohtia vaikka mitä kauheuksia, vaikka poika on ihan terveen oloinen normaalisti. Paljon liikkeessä, kasvot mielestäni ihan terveen väriset ja jaksaa touhuta aamusta iltaan ongelmitta. Jotain mustelmia tulee ja menee, mutta tuon ikäisillä niin aina. Mitään ns. epäselviä ja pahannäköisiä mustelmia ei ole ollut.

Olen vain sellainen luonne, että kuvittelen heti lapselle leukemian, kun on jotain... :(

Lisään vielä, että tähän asti ollut koko syksyn ja talven ihan terve lukuunottamatta alkuvuonna yhtä lievää vatsatautia. VIimeksi ollut kipenä vuosi sitten vesirokossa.

Jos lapsi sairastaa jatkuvasti, niin silloin on syytä mennä lääkäriin tutkimuksiin. Erään tuttavani lapsi sairasti pienempänä jatkuvasti niin se vietiin tutkimuksiin. Tutkimuksissa selvisi, että tämä lapsi on sellainen, joka sairastaa aina, kuulemma tällaisia tapauksia on yksi monen tuhannen joukossa.

No tuomeidän lapsi ei sairasta todellakaan jatkuvasti kuten tuossa jo kerroin. On koko ikänsä ollut tosi terve. Joskus pienenä muistan olleen myös yhtenä kesänä niin, että oli kaksi kuumepiikkiä pienellä aikaa ilman muita oireita.

tässä itse mietin että mitäs kun 5 päivää sahaavaa kuumetta mutta lapsi ihan pirtee kuitenkin. tai kuumetta ja kuumetta...37, 5-38.5 sahaa. nokka vuotaa ja yskii. ikinä ollut noin pitkään kuumettakaan. mutta pirtee on eli en tässä seinille hypi.

[QUOTE="alkup";23487854]No tuomeidän lapsi ei sairasta todellakaan jatkuvasti kuten tuossa jo kerroin. On koko ikänsä ollut tosi terve. Joskus pienenä muistan olleen myös yhtenä kesänä niin, että oli kaksi kuumepiikkiä pienellä aikaa ilman muita oireita.[/QUOTE]

hei kuule..sama täälläkin. Kuumeilut selvitetty parissa päivässä mutta nyt ei millään näy paranemista.mutta nuohan voi kestää 5-6 pv . katon huomiseen ja pirautan th:lle jos alkaa askarruttaa asia.

meil oli ensi likalla kuumetta pelkästää, ja sit tuli reilu viikon päästä taas kuume ja nuha ja yskä mukana..

Niin voihan se olla, että tuo niiskuttaa aamulla jo... Yritin miettiä niin joku muukin tänään kyllä niisteli kuin tuo kuopus mutta se taisi olla keskimmäinen eikä tuo vanhin. Poika itse sanoi, että on ihan hyvä olo. Meni sänkyyn ja otti paidan pois ja alkoi nukkua. Heräsi hiukan, kun kävin mittaamassa kuumeen ja sanoi silloinkin, että on ihan hyvä olo tai siis ettei satu mihinkään tms.

Tänään juuri ihmettelin lääkärille, kun on koko tämä vuoden alku menty vähän väliä sairastellessa. Sanoi, et tämä talvi onkin ollut poikkeuksellinen.. Samoin päiväkodissa puhuivat et monella flunssat ovat uusiutuneet herkästi.

[QUOTE="vieras";23488492]Tänään juuri ihmettelin lääkärille, kun on koko tämä vuoden alku menty vähän väliä sairastellessa. Sanoi, et tämä talvi onkin ollut poikkeuksellinen.. Samoin päiväkodissa puhuivat et monella flunssat ovat uusiutuneet herkästi.[/QUOTE]

Äsken kävin suihkussa ja siellä muistin, että pojalla oli pientä nuhaa kyllä tuon edellisen kuumeen jälkeen. Muistin sen siitä, kun pyysi minua tuomaan kaupasta pieniä nessupaketteja kun ne on koulussa käteviä. :) Koitan rauhoittua, mutta olen vain aika hepuli toisinaan. :(

[QUOTE="vieras";23487757]1,5 viikkoa sitte lauantaina pojalle tuli yhtäkkiä hiukan kuumetta. Sitten nukkui illan ja yön ja aamulla oli taas ihan terve.

Nyt tänään koulun jälkeen nousi taas pieni kuume. Mittasin hetki sitten niin 38,2 on. Siskollaan on yskää ja nuhaa, mutta pojalla ei mielestäni ole mitään muuta. Koulussa ollut paljon porukkaa kipeenä, eilen pojankin luokalta seitsemän pois.
[/QUOTE]

Jos lapsen yleisvointi on hyvä ja jaksaa touhuilla, niin ei lievä kuume pääsääntöisesti ole mikään kriittinen paikka. Jos kunto lähtee huononemaan ja kuume kovasti nousemaan, tilanne on jo toinen.