7,5 kk vauva ja syömisongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Vauva on kasvuseurannassa neuvolassa.
Mielestäni hän on tähän mennessä syönyt suht hyvin, mutta koko ajan syöminen muuttuu vain vaikeammaksi ja tuskaisammaksi.

Ensin n. 6kk iässä aivan yhtäkkiä ei maistunut enää puuro vaikka siihen asti se oli
ollut herkkua. Ei mikään puuro millään soseella.
Sitten tuli hedelmäsosestoppi, mikään marja tai hedelmä ei mene kuin houkuttelemalla ja "huijaamalla".
Nyt ei maistu myöskään lämpimät soseet ja maidon kanssakin venkoilee.

Tänään poika on syönyt kaikenkaikkiaan 1/2prk vauvajogurttia, 1/2prk lihaperunasosetta, n 3 lusikallista kalasosetta ja yhteensä 400ml Nannia.

Olen tosi huolissani ja väsynyt. Mitä teen väärin?

Et tee mitään väärin! Olisiko hampaita tulossa? Oletko kokeillut sormiruokailua? Ja jos olet todella huolissasi yhteys neuvolaan tai käynti lääkärissä voi helpottaa..

Kiitos vastauksestasi!

Hampaita tosiaan on tulossa (kuultaa jo ikenen läpi) ja olen antanut kipulääkettä joka on auttanut ärtyisyyteen.
Stressaa se kasvuseuranta neuvolassa, pian on taas aika ja saan selvittää että oikeasti annan ruokaa lapselle.

On vaan niin huoli ja epäonnistunut äiti-olo, mulla on koko ajan sellainen olo että tää on jotenkin mun syytä.

Sormiruokia olen antanut, mutta ne ovat jääneet kurkkuun kiinni ja poika on kakonut vedet silmissä kökköjä pois kurkusta. Omatekemät ruoat eivät ole koskaan maistuneet, vain kaupan silkkiset soseet.

Meidän poika pysyi kyllä käyrillä aina, mutta hänellä oli ihan omat ideansa syömisen suhteen. Ensin meni Nania, eivätkä soseet kelvanneet millään. Sitten 6 kk ikäisenä lopetti maidon juomisen kokonaan, se tapahtui kahdessa päivässä eli oli melkoinen stoppi. Sitten maistuivatkin piltti-soseet, mutta "oikea" ruoka ei sitten millään, kunnes lapsi oli jotain 11 kk, sen jälkeen ei maistunut enää piltti vaan piti olla oikeaa ruokaa. Jokunen piltti saattoi vielä mennä, kun siihen lisäsi suolaa ja mausteita. Aika mauttomia ne ovatkin... Vieläkin syöminen on kausittaista ja välillä syö muutaman viikon tosi huonosti, mutta ei auta kuin olla stressaamatta. Teillä on kyllä vaikeampi tilanne, kun lapsi putoaa painokäyrältä. Meillä on pahimmat päivät olleet myös sellaisia, että on mennyt vain muutama hörppy maitoa, mutta niistä ajoista ollaan edistytty tosi paljon.

Yhteistyössä