7+0 ja ultrassa alkion lisäksi "möykky"??

Moi kaikille,

kävin tänään ensimmäisessä varhaisultrassa ja kuului kauheet rumbat monitorista, kaikki siis hyvin ja alkion kokokin vastasi viikkoja, se oli 9,1mm.

Alkion lisäksii siellä näkyi alkion kokoinen möykky (gyne itse käytti tätä termiä!) eikä osannut sen kummemmin sanoa mikä se voisi olla...meinasi että saattaa olla kuollut kaksonen mutta ei ollut varma.

menen nyt tasan viikon päästä uuteen ultraan mutta piti vain kysyä onko muilla ollut samanlaisia kokemukssia tai olisiko teillä jotain arvauksia tästä kummallisesta möykystä? kiitos ja hauskaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
Meillä näkyi varhaisutrassa viikoilla 9+2 sikiön lisäksi kysta (joka oli samankokoinen kuin sikiö tuolloin). Tästäkystasta ei ollut mitään harmia ja ja oli seuraavassa ultrassa jo hävinnyt! :wave:

Tämä voisi olla siis yksi arvaus

Adrian ja Kuuno 30+0
 
Hei, mulla oli edellisessä raskaudessa myös möykky, joka todettiin myoomaksi. se kasvoi ison luumun kokoiseksi ja sitä kasvua seurattiin raskauden ajan. Sen kasvu kuitenkin pysähtyi eikä sille tehty mitään. Poistui sieltä jo ennen synnytystä, muistaakseni.
 
Meillä oli kans edellisessä raskaudessa viikolla seitseman myös erillin tumma läiskä. Viikon yhdeksän varmistusultrassa sitä ei näkynyt. Lääkäri epäili kaksoseksi. Nyt uudeellen raskaana, oireet vähempiä ja hcg (raskaushormooni) täsmälleen puolet kuin edellisellä kerralla. Mulla oli kyllä vuotoakin viikolta 4 viikolle 9 asti....

HippuHemuli ja Tonttu 6+4
 
Mulla oli kanssa ekassa ultrassa (12+6) möykky, jota epäiltiin myoomaksi. Toisessa ultrassa (19+jotain) se oli hävinnyt, joten ultraajan mielestä se oli ehkä vain kohdun rengaslihas tms. joka oli erottunut niin selvästi (ei kylläkään mun silmään).
 
itse kävin ultrassa rv9 ja mullakin näkyi sellainen outo täplä siellä, joka ei ollu ihan sikiön kokoinen. Oli ultraajan mielestä surkastunut ruskuaispussi, joka kuulemma katoaa sieltä sit ihan itestään.
 
mullakin oli varhaisultrassa möykky ja se oli munasarjassa mun käsittääkseni ja kysta oli ja nyt ei seuraavassa ultrassa ultraaja sellasta nähny ja kystat kuulemma vaarattomia, mut voi olla kipeitä niinkun mulla oli.
 

Yhteistyössä