6vko vauva ja en voi syödä/käydä suihkussa jne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuaaaa

Vieras
Alusta asti ollut tällainen, on tyytyväinen rinnalla ja harvoin pieniä hetkiä sylissä. Jos vauva torkahtaa ja nousen vessaan, ei pissan lorina kerkeä edes loppua kun vauva huutaa taas. Tai kerkeän laittaa shampoon niin huuto kuuluu, ja se yltyy todella äkkiä. Ruokailut hoituu niin että vauva rinnalla ja syön samalla, välillä vauvakin on ruuassa. On taapero vauvan lisäksi enkä ihan kaikkea voi tehdä vauva sylissä. Tuttia ei vauva huoli vaan raivostuu entistä enemmän :( . On täysimetyksellä ja painoa tullut hyvin. Mies on paljon pois eikä apua ole, joten mitkä olisi parhaat vinkit tällaiseen tilanteeseen?

Kantoreppu oli mulla apu. Ja sitteri kylppärissä. On se vaan syötävä ja joskus pestäväkin vaikka toinen huutais. Repun kanssa oli kaksi kättä syödä ja vältin kuumaa/kauhean roiskuvaa ruokaa.

Viihtyykö kantoliinassa? Siinä yks vaihtoehto. Siellä suihkussa ja vessassa on vain kestettävä sitä huutoa, ei vauva siitä rikki mene jos pari minuuttia huutaa niin että saat shampoot pois päästä. Hanki hiuksiin jätettävää hoitoainetta niin ei tarvitse sitä odotella suihkun puolella.

Kyllä se siitä kunhan tyyppi vähän kasvaa, itse jouduin opettelemaan ns. Huudon sietoa kun 2v esikoinen vaatii myös äidin huomiota ja täytyy sitä suihkussa ja vessassa pystyä käymään. Ja muista jos et syö niin maidon laatu ja määrä saattaa laskea, siinä hyvä syy keskittyä ruokailuun se muutama minuutti.

Tsemppiä.

Ostinkin fb kirpparilta manducan, toivottavasti vauva viihtyisl siinä! Sitterin olen ottanut suihkuun mukaan mutta ei auta veden lorina eikä oma lauleskelu, kun huuto alkaa ennen kuin olen ehtinyt peseytyä. Pakko varmaan oppia sietämään että välillä on tehtävä asioita loppuun vaikka vauva huutaa :( .

Kantoliinaa en ole kokeillut, se voisi olla tietysti yksi vaihtoehto mutta niitä sidontoja en varmaan yksin kykene oppimaan...

Kyllä sen oppii. Mä harjottelin kuvien ja sanallistenohjeiden kanssa ensin mollamaija vauvana ja sitte oikea laps. Poika tosin ei koskaa tykänny olla liinassa. Ja joo...kyllä se joskus vaan on tehtävä hommat vaikka toinen huutaa. Silti se on siinä lähellä ja näkee/kuulee äidin.

Sun vauva on vasta 6 viikkoinen eli vielä ihan vastasyntynyt, mutta silti sun pitäisi ehdottomasti saada syötyä ja levättyä tarpeeksi maidontuotannonkin kannalta. Esikoisesikin kaipaa huomiota joten laitat miehen silloin kun on kotona, hoitamaan. Jos ei muu auta, niin on vaan nieltävä ylpeys ja pyydettävä lähipiiriltä apua.

Suosittelen lämpimästi ns. koliikkikeinua. Mun toinen lapsi oli samanmoinen eli nukkui varsinkin päivisin vain n. 5-10 pätkissä ja tuntui että aina kun laskin alas niin heräsi. Sylissä kyllä nukkui.
Minulla on tuollainen graco-koliikkikeinu, josta saa kohdun suhinaa muistuttavan äänen ja silloin vauva saattoi nukkua välillä jopa tunnin. Itse olisin palanut täysin loppuun ilman tuota keinua. Enimmäkseen kannoin myös manducassa ja opettelin tekemään asioita vauvan ollessa siinä.
Suihkutkin opin hoitamaan parissa minuutissa. 2 in1 shampoota vaan päähän, niin selviää hoitoaineen lavityksen ja huuhtelun verran nopeammin.
Ja vielä lopuksi lohdutuksen san: tällä hetkellä tuo vauva on 9 kuinen ja aivan kuin eri vauva. Rauhallinen, viihtyy lattialla nykyään vaikka kuinka pitkiä aikoja, nukkuu hyvin. Eli kyllä se helpottaa varmasti ajallaan, nyt vain tsemppaat tämän haastavan ajan yli. Vielä koittaa aika, kun sulla on helpompaa lasten kanssa ja silloin se tuntuu taivaalliselta kaikkien vaikeiden aikojen jälkeen =)

Yhteistyössä