6v tytsylle ei oma sänky kelpaa

Eli otsikossa on jo ongelmani.
Mieheni teki ennen reissuhommia ja aina työmatkalta palattuaan tytsy sai nukkua pari yötä meidän välissä ja sitten taas omaan sänkyyn reippaasti.
Nyt mieheni on ollut rauhanturvatehtävissä ulkomailla lähes vuoden. Kun iskä on poissa, tyttö nukkuu välillä minun vieressä, välillä omassa sängyssä, ilman sen kummempia ongelmia. Mieheni ollessa lomalla kotona, hän saakin kainaloonsa ihanan tytsymme, joka ei irrota isästään koko yönä. Ongelma seuraakin siitä, kun viikon kärvisteltyäni patjan reunalla (isän ja tyttären nukkuessa X-asennossa sängyssämme) esitän toivomuksen, että neidin olisi suotavaa käyttää myös omaa sänkyään.
Tästä seuraa aivan valtava taistelu, ei auta vaikka selitän ettei isä ole lähtemässä ilmoittamatta minnekään. En haluaisi tehdä sängystä myöskään ikävää paikkaa uhkailemalla tai kiristämällä. Lahjonta ei tuota tulosta.
Ymmärrän tytärtämme, hän on aina ollut "isin tyttö" ja pitkät erot rakkaasta vanhemmasta ovat rankkoja, mutta haluaisin itsekin nauttia hyvästä yöunesta sekä tietenkin mieheni läheisyydestä. Hän itse ei auta asiaa, koska ei raaski sanoa tyttärensä kyynelehtiville silmille ei.
Vinkkejä?
 
Eipä siinä auta, kuin sanoa kyynelehtiville silmille ei. Tai laittaa äiskälle patja lattialle. Meillä 4v pyrkii usein keskellä yötä viereen milloin milläkin verukkeella, mutta koska silloin ei kukaan nuku kunnolla olen aika usein kiikuttanut omaan sänkyyn, vaikka pientä itkua tuleekin. Olen sitten istunut hetken vieressä rauhoittelemassa, ettei tunne tulleensa hylätyksi. Olen myös selittänyt kerta toisensa jälkeen, että äiti ja isi eivät saa kunnolla nukuttua, jos hän on välissä. Pikkuhiljaa.
 
Kyllä olis mullakin tiukka paikka kieltää tuossa tapauksessa...mut ehkä koittaisin jutella päiväaikaan ja sopia säännöt. Tietty määrä öitä vieressä ja sit omaan sänkyyn tai vuoroöinä tms. Ainakin ensalkuun noin... ja hyvä olis jos isä olis mahollisimman paljon tytön kanssa ennen nukkumaanmenoa,kirjojen lukua sylikkäin sohvalla jne...
Kyllähän 6v on jo niin iso että kuitenkin ymmärtää kun asiat selittää,yöllä voi vaan olla huono hetki itse tilanteen ollessa päällä...aika nopeestihan nuo lapset sitten sisäistää säännöt kun niistä sitkeesti pitää kii:)
 
Kiitos näistä :)
Iskä sai lomailunsa lomailtua ja lähti taas tienaamaan leipärahaa ;)
Hyvä idea "Repa" tuo että jos iskä vaikka hoitais noi iltarutiinit ja
jo päivällä juteltaisiin nukkumisjärjestelystä.
Pannaan testiin sit muutaman viikon päästä kun tulee seuraavan kerran poikkeemaan kotona.
 
Eli otsikossa on jo ongelmani.
Mieheni teki ennen reissuhommia ja aina työmatkalta palattuaan tytsy sai nukkua pari yötä meidän välissä ja sitten taas omaan sänkyyn reippaasti.
Nyt mieheni on ollut rauhanturvatehtävissä ulkomailla lähes vuoden. Kun iskä on poissa, tyttö nukkuu välillä minun vieressä, välillä omassa sängyssä, ilman sen kummempia ongelmia. Mieheni ollessa lomalla kotona, hän saakin kainaloonsa ihanan tytsymme, joka ei irrota isästään koko yönä. Ongelma seuraakin siitä, kun viikon kärvisteltyäni patjan reunalla (isän ja tyttären nukkuessa X-asennossa sängyssämme) esitän toivomuksen, että neidin olisi suotavaa käyttää myös omaa sänkyään.
Tästä seuraa aivan valtava taistelu, ei auta vaikka selitän ettei isä ole lähtemässä ilmoittamatta minnekään. En haluaisi tehdä sängystä myöskään ikävää paikkaa uhkailemalla tai kiristämällä. Lahjonta ei tuota tulosta.
Ymmärrän tytärtämme, hän on aina ollut "isin tyttö" ja pitkät erot rakkaasta vanhemmasta ovat rankkoja, mutta haluaisin itsekin nauttia hyvästä yöunesta sekä tietenkin mieheni läheisyydestä. Hän itse ei auta asiaa, koska ei raaski sanoa tyttärensä kyynelehtiville silmille ei.
Vinkkejä?

Meillä vähän sama ongelma..Tulossa on toinen lapsi ja tämä 6v tyttäremme ei lähtisi tai tekisi mitään ilman meitä varsinkaan isäänsä. Ei edes nukahda enää kunnolla omaan sänkyyn.Kun nukahtanut itkun jälkeen, menee 2t ja on jo meidän välissä. Ison mahani kanssa nukkuminen erittäin vaikeaa muutenkin.Jotenkin luulen ikävän ja takertumisen kuuluvan tuohon ikään???? ja toivon sen hellittävän ennen kuin vauva syntyy tai ainakin hyvin nopeasti sen jälkeen!!
Edes kyläilyt kavereiden luokse ei enää onnistu ilman meitä...: /
 

Yhteistyössä