6v empatian puute eläimiä kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
öh meidänkin pojat tekee noin.. enkä ole ollut huolissani.. nuorimmainen sai ampiaiselta jopa takaisin eikä enää ole heti menossa niitä lätkimään.. tosin en voi lapsiani tästä rangasta koska itsekin tapan hyttysiä,kärpäsiä ja jopa niitä ampiaisia.. ja olen myös pahasti niille allerginen.. mutta kukin tyylillään.. meillä kans esikoinen 6v mutta eipä ole mieleen tullut selittää teurastamosta tietää kyllä että mitä eläintä syö milloinkin mutta eipä minun mielestä vielä tuon ikäiselle tartte niin perusteellisesti selittää.. :)

kuusivuotiaan voi opettaa jo vaikka kalastamaan. Siinä kuitenkin pääsee teurastamaan ja suolestamaan eläimiä. Samoin joku jänis on varsin helppo nylettävä. Senkin voi opettaa jo kuusivuotiaalle

no joo on meilläkin tossa kalastus ja pien riista metsästyksessä pojat nähneet teurstusta mutta enpä ole sen kummemimin asiasta haloota tehnyt toki vastaan jos siinä jotain kysyvät :)

Minusta tuo on vielä normaalin rajoissa. Antaisin ajan kulua ja seuraisin miten tilanne kehittyy, jos hyönteisten tappaminen alkaa liikaa häiritä teidän normaalia elämää ja pojan ajatuksia, hakeutuisin vaikka neuvolaan juttusille. Luulisin, että tuo on vaan jokin erikoinen ja ymmärrettävästi sinusta ikävä vaihe. varmaan kannattaa suunnata huomio niihin positiivisiin empaattisuuden osoituksiin, joihin poikasi on ilmeisen kykenevä!

[QUOTE="anna";24064593]Minusta tuo on vielä normaalin rajoissa. Antaisin ajan kulua ja seuraisin miten tilanne kehittyy, jos hyönteisten tappaminen alkaa liikaa häiritä teidän normaalia elämää ja pojan ajatuksia, hakeutuisin vaikka neuvolaan juttusille. Luulisin, että tuo on vaan jokin erikoinen ja ymmärrettävästi sinusta ikävä vaihe. varmaan kannattaa suunnata huomio niihin positiivisiin empaattisuuden osoituksiin, joihin poikasi on ilmeisen kykenevä![/QUOTE]

Ei taida poika olla oikein enää neuvolaiässä...

Minusta tuossa ei ole mitään huolestuttavaa. Minä itse rääkkäsin eläimiä todella vanhaksi, lähemmäs aikuisikää asti. Tapoin todella paljon hyönteisiä, kidutin matoja, kidutin ja tapoin pikkulintuja, kissanpentuja, siilejä jne vielä joskus 16-vuotiaanakin ja ihan normaali minusta tuli.

[QUOTE="Aikuinen mies";24064976]Minusta tuossa ei ole mitään huolestuttavaa. Minä itse rääkkäsin eläimiä todella vanhaksi, lähemmäs aikuisikää asti. Tapoin todella paljon hyönteisiä, kidutin matoja, kidutin ja tapoin pikkulintuja, kissanpentuja, siilejä jne vielä joskus 16-vuotiaanakin ja ihan normaali minusta tuli.[/QUOTE]

No et taatusti ole normaali. Hyi helvetti. Miten sä olet voinu tehdä mitään tollaista? Ihan sairasta toi on. Että tapat kissanpentuja ja siilejä lähemmäs aikuisiällä. Ei tod ole normaalia. Uskottelet vain itselles. Jos sulla ei silloin ollut empatiakykyä ei sitä voi olla nytkään

No et taatusti ole normaali. Hyi helvetti. Miten sä olet voinu tehdä mitään tollaista? Ihan sairasta toi on. Että tapat kissanpentuja ja siilejä lähemmäs aikuisiällä. Ei tod ole normaalia. Uskottelet vain itselles. Jos sulla ei silloin ollut empatiakykyä ei sitä voi olla nytkään

Minä olen nykyaikana ammatiltani erittäin taitava ja tunnettu lääkäri :-D

Empatiakyky ei ole täysin kehittynyttä vielä 6 vuotiaalla. Taitaa olla kyseessä lähinnä uteliaisuutta. En olisi huolissani. Minun poikani tappoi ötököitä vielä 6 vuotiaana ja tällä hetkellä ne ovat kaikki söpöjä eikä tee pahaa yhdellekään.

[QUOTE="aikuinen mies";24065099]Minä olen nykyaikana ammatiltani erittäin taitava ja tunnettu lääkäri :-D[/QUOTE]

Joo,mäki tiedän eläinlääkärin joka iski eläimille tarkotettua ainetta naiseen ja tappo tämän. Sulla on ollupsykopaatin piirteitä, sairas paska. Sä hymistelet siinä saavutuksillas, mutta olis isän kädestä varmaan ollut tarpeen saada

[QUOTE="minä vain";24065133]Kyllähän me aikuisetkin tapamme esim. muurahaisia, kärpäsiä ja hyttysiä, joten miksi 6v LAPSI ei saisi tehdä niin?[/QUOTE]

Tappamisella ja kiduttamisella on peini ero, mutta ei sulla älli siihen riitä tajuamaan sitä

[QUOTE="huh";24065177]huh huh, on täällä sairasta sakkia. hankkiutukaa hoitoon te eläintenkiduttajat, kiduttakaa vaikka itseänne ja kuolkaa kiitos.[/QUOTE]

Sairainta on että joku lekuri tulee kehuskelemaan kissantapoilla ym

[QUOTE="bbb";24065159]Tappamisella ja kiduttamisella on peini ero, mutta ei sulla älli siihen riitä tajuamaan sitä[/QUOTE]

Voidaanko puhua kiduttamisesta, kun eliöllä ei ole mitään sensoria, joka reagoisi siihen että jokin osa eliöstä tuhoutuu, tai keskushermostoa, joka reagoisi siihen että kudos on tuhoutunut??