6kk nukahtaminen

Miten teidän puolivuotiaat nukahtavat illalla? Kun meillä nukahtanut aina syliin tai tissille (tiedän, ettei hyvä!), mutta omaan sänkyyn ei yksinkertaisesti nukahda, ei vaikka olis kuinka väsynyt. Muuten kyllä omassa sängyssä nukkuu!
Nyt vaan nukahtaminen vaikeutunut entisestään, eli herää aina ekan unisyklien välissä, eikä pääse itse uneen...Ja sitten taas sylitellään ja tissitellään. Sama tullut kuvioihin päiväunien kanssa ja päiväunet lyhentyneet tämän vuoksi, herää unilta usein tosi väsyneenä :(
Miten auttaa pientä (ja meitä vanhempia)? Nukahtaako teidän pienet omaan sänkyyn iltaisin ja miten? Meillä ei tassuttelut ja vieressä istumiset auta yhtään, saa vaan vauvan raivon partaalle, ei vaan käsitä että nukahtaa pitäis (opittu tapahan tuo on :()
Iltarutiinit aina samat!

Meillä nykyään kanssa iltanukkuminen yhtä h****ä!!Ennen nukahti maitopullolle syliin ja siitä vaan siirsin omaan sänkyyn,tai sit viereen kun hetken silittelee.Mutta nyt oppinut nousemaan seisomaan joten eihän siellä sängyssä muuta tehdäkään kun noustaan aina seisomaan kun äiti yrittää nukuttaa ja pistää makuulle..että vinkkejä otan minäkin..:)

satup79
Meilläkin alko menee plörinäksi koko nukkumaan meno ja yöt. Välillä meni jo tosi hyvin nukahtaminen, mut sit taas... Ekana mä jätin tutin pois kun meni hermot nostella sitä yöllä. Tämä auttanut!!! Meillä illalla tankataan kunnon puuro satsi et ei voi olla heti nälkä.
Nukahtaminen oli jo yhtä h***** meilläkin, mut sitkeesti vaan pistin sänkyyn ja tassuttelin, syliin taas ja sänkyyn, ku raivosi.. lopulta nukahti. Nyt kolme päivää käynyt taas tyytyväisenä ite nukkuu, aikansa pyörittyään. Herää yleensä aina tasan 12 ja huutaa ku hinaaja!! Haluaa tissin, mut selvästi totuttu tapa. Nyt olen kolme yötä ollutkin antamatta tissiä tässä puolilta öin. Eka yö huuti puoli tuntii, toka yö ei herännyt ku vasta puoli 3 ja viime yönä huusi tunnin. Tosi karseeta se huuto, mut olen yrittänyt olla sitkeä ja toivon et se palkitaan lopulta. (MIes yöt töissä..JEE) Yritän et vasta 02 sit annan tissiä. Toistaiseksi, vaikka olen huudattanut ei ole heräillyt enää loppu yönä tunnin välein, vaan tankkaa muutaman kerran sen 02 jälkeen..
Koko yösyöttöjä en uskalla edes haaveilla lopettavani, vaikka olisi se ihanaa! Nukkua!!! Neuvoja otetaan vastaan..

Pakko kommentoida vaikka tiedän ,että moni eri mieltä. Meillä tyttö 11 kk nukahtaa rinnalle tai muuten syliin. Mielestäni vauvan ei vielä tarvitse osata nukahtaa itse omaan sänkyyn. Meidän vauva syö tällä hetkellä 1-2 kertaa yössä. Ihan vauvana 0-4 kk soi 2-4 h välein, 5-7 kk 2-3 kertaa. Koko ajan ovat yösyötöt tasaisesti vähentyneet ilman ,että on tarvinnut antaa vauvan itkeä. Itse en kuvitellutkaan saavani nukkua lapsen saannin jälkeen enää kokonaisia öitä moneen vuoteen. Minun mielipide on ,että vauva syö ,kun on nälkä. Myös rinta ja läheisyys luovat turvallisen ympäristön nukahtaa. Vauvat ei ihan herkästi opi vääriä tapoja. Ihan varmasti koittaa päivä ,jolloin vauva/lapsi nukahtaa itse omaa sänkyyn ilman ,että sitä siihen pitää opettaa. Minäkin luulin ,että vauva pitää opettaa nukkumaan/nukahtamaan ,vierottaa yösyötöistä, opettaa tutille ja sitten vieroittaa siitä pois :) . Hieman kärjistetysti kirjoitan ,mutta kun tälläkin palstalla tähän asiaan niin usein törmää. äisskä nukuta vain sylissä ,jos se tuntuu itsestä parhaalla. Syli on vauvan paikka :) . Terkuin vauvantahtinen perhepetiläinen

juu,meillä kanssa on ruennu nukkumaanmenot olemaan yhtä taistelua. Ei oo väliä,onko kyse päiväunista vai yöunille menosta. Vaunuihin kyllä nukahtaa oikein kiltisti,mutta omaan sänkyyn ei..ois niin kiva mennä mahalleen ja touhuta. Lisäksi tyttö yöllä muutamaan kertaan herää siihen kun kolauttelee itseään pinnoihin ja kun on kääntyny unissaan mahalleen tulee siitäki huuto,kun ei muista miten sitä pääsee takas selälleen....

Mulla poika reilu 6kk, ja nyt haluu rasun nukkumaan mennessä. Olenkin antanut joko harsoliinan tai uniliinan, jonka mupeltaa kainaloonsa. Rasu on puoliks naaman päällä, ja käynkin sitä vaivihkaa vähän siirtämässä, kun on nukahdettu.

Poio meillä toi unirievun naamalla pitäminen on kait meidän pojan unien kulmakivi...jos otan rievun pois kun poitsu on unessa niin hetken kuluttua riepu on taas naamalla eli en enää edes mene ottamaan pois.

Yhteistyössä