6kk ja jatkuva kitinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tähti

Vieras
Meillä poika on nyt reilun kuusi kuukautta vanha. Nyt noin parin viikon ajan poika kitisee koko ajan tekisin mitä tahansa. Vaikka pidän sylissä tai annan ruokaa/rintaa, leikin, laulan tai teen mitä tahansa, niin aina kätisee ja kitisee. Sitten jos menen vaikkapa kauppaan ja poika jää isänsä kanssa, niin silloin kitinä lakkaa automaattisesti, mutta heti kun minä ilmestyn näköpiiriin niin kitinä alkaa heti. En saa syödä, juoda, lukea lehtiä tai katsoa telkkaria rauhassa. Poika pitää kyllä siitä huolen...

Yöt ovat levottomia ja poika potkii ja kääntyilee ja heiluu unissaan ja kitisee heti kun tutti tipahtaa suusta. Nukkumisesta ei tule mitään jos en ota vieraan nukkumaan ja peittele tiukasti viereen.

Onko kenelläkään muulla samanlaista ja kai tämä joskus edes vähenee?
Jos jollain on jotain vinkkiä mikä auttaisi, niin kaikki otetaan kiitollisena vastaan :)

Meillä on ihan prikulleen just samanlaista tällä hetkellä kuin teillä ja poika on 9.5kk. Neuvoja mulla ei ole valitettavasti antaa, kun itsekin tuskailen välillä tuon pojan kanssa. Ilmeisesti sitä vain ollaan niin tylsistyneitä äidin seurassa, että ei ole hyvä mitenkään??!! Ja yöt meillä on aina olleet aika kehnoja.
Joten täälläkin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan =)))

No enpä usko, että pystyn auttamaan, kun meillä oli samanlaista vähän aikaa sitten. Nyt tyttö 6,5 kk. Musta kans tuntuu, että kitinä johtuu lähinnä tylsyydestä. Nyt kun tyttö alkoi pyöriä aksenlinsa ympäri ja vihdoin lelut kiinnostamaan, niin on alkanut viihtyä paremmin lattialla. Mutta kyllä meillä sitä kitinää on aika ajoin päivittäin. Me ostettiin hyppykiikku, johon voi aina välillä laittaa kun tyttö kyllästyy, niin sitten taas hymyilee ja viihtyy. Eli tekemisen puutteesta on meillä ainakin kysymys tossa kitinässä.

Ja osittain uskon johtuvan hampaistakin toi tyytymättömyys. Mun kaverin vauva on 7kk ja jo 1kk verran kontannut, ja hän ainakin sanoi että nyt on sillä lailla helpompaa, kun itse pääsee liikkumaan ja tutkimaan, joten aika kuluu mukavasti. Toki peräänkin on katsottava.

Ja toinen äiti kaverini poika on 8,5kk just oppinut konttamaan ja seisoo tukia vasten, niin heilläkin yöt tosi levottomia, ´ja nukahtaminen tosi hankalaa. Kun koko ajan pitäisi liikkua ja liikkuminenkin tulee uniin.

Itse uskon, että vähän helpotusta tulee kun tyttö oppii konttaamaan, mutta toisaalta öistä voi tulla sitten levottomia. Mutta kyllä itsekkin kuulisin vinkkejä, koska meilläkin vielä kitinää aika ajoin.

Hei, itse hokasin jossain vaiheessa että poika tarvitsee vaativampia leluja. Tungin aina samaa sammakkoa ja helistintä ja jumppamatolla yritin pitää. Mutta kun hankin pari uutta lelua ja sellaisen istuma ´rollaattorin´jossa istuin ja pöytä, jolla pääsi itsekseen liikkumaan niin johan viihtyi ja alkoi kehitys silmissä. Samoin hyppykiikussa viihtyi välillä kovasti.

Meillä vastaavaa kitinää, vaikka poika vasta himpun vajaa 5kk. Aika liikkuvainen kumminkin ikäisekseen, kierii ja yrittää ryömiä yms. Tylsyydestä johtuvaksi minäkin sen kitinän oletan, koska heti jos on jotain erikoisempaa katseltavaa tai räpläämistä, niin poitsu on ihan rauhassa. Olen miettinyt, joko uskaltaisi hyppykiikun virittää, vaikka se kai on tarkoitettu vasta puolivuotiaasta ylöspäin. Kuitenkin poika varaa hyvin jaloilleen ja haluaisi seisoa koko ajan esim. sylissä (ei meinaa suostua millään laittamaan jalkoja koukkuun ja istumaan sylissä). No, ensi viikolla on neuvola, kysytään sieltä.

Kaveri eilen sanoi, että puolivuotiaasta vuoden ikään on monella vauvalla kulta-aika, jolloin ei turhia kitistä, vaan tutkitaan ympäristöä. Sitä odottellessa...

Yhteistyössä