6kk itkee (ja kohta äitikin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt äiti"

Vieras
Nyt kaikki apukeinot otetaan vastaan. Meidän 6kk ikäinen tyttö nukahtaa aina 20-21. Tänäänkin nukahti kahdeksan jälkeen, mutta heräsi yhdeksän maissa. Eikä millään saa takasin nukkumaan. Ei huoli maitoa,vaippa vaihdettu. Otin syliin keinumaan ja siinä rauhottui. Noin puolen tunnin päästä vein sänkyyn, huuto alkoi taas. Otin viereen ja vähäksi aikaa rauhottui, mutta taas huudetaan. Eikä kelpaa edelleekään se maitokaan. Siis koskaan ennen ei ole tytön kanssa ollut tälläistä. Oon ihan neuvoton ja väsynyt....

Mahavaivaa? Koita pitää vaikka mahallaan sylissä niin pääsee ilmat pihalle. Tai sitten otat viereesi ja kellistytte molemmat unten maille! :heart:
Tsemppiä, meillä oli 10 kk ikäsen kanssa vähän samaa tänään.

Hampaita tulossa? NUha nousemassa?

Ei siinä auta kuin hoitaa. Itse ehkä pitäisin lasta jonkin aikaa sylissä enkä yrittäisi liian pian petiin. Saattaisin nukuttaa vieressä, jos olisin itse liian väsynyt hotamaan.

Täällä myös 6kk ikäisen äiti. Siis onko tilanne vain tänään vai yleensä aina? Oletko antanut jotain uutta ruoka-ainetta? Onko kakannut normaalisti vai voisiko olla jumissa? Onko ollut flunssaa = mahdollinen korvatulehdus? Onko nukkunut vähemmän tänä päivänä? Silloin voi olla hankalampi rauhoittua illasta, jos on yliväsynyt. Onko oppinut uusia taitoja viime aikoina, jotka sitten aiheuttavat levottomuutta?

Meillä vastaava yö meinasi hampaita. Voimia, kyllä se siitä helpottaa. Seuraava yö voi olla jo parempi. Ja tosiaan, särkylääkettä antaisin minäkin. Kokeilin yöllä antaa pullosta kylmää vettä ja siihen nukahti kun sai pari hörppyä, eli nälkä ei ollut mutta kylmä teki ikenille hyvää.

[QUOTE="väsynyt äiti";22695014]Nyt kaikki apukeinot otetaan vastaan. Meidän 6kk ikäinen tyttö nukahtaa aina 20-21. Tänäänkin nukahti kahdeksan jälkeen, mutta heräsi yhdeksän maissa. Eikä millään saa takasin nukkumaan. Ei huoli maitoa,vaippa vaihdettu. Otin syliin keinumaan ja siinä rauhottui. Noin puolen tunnin päästä vein sänkyyn, huuto alkoi taas. Otin viereen ja vähäksi aikaa rauhottui, mutta taas huudetaan. Eikä kelpaa edelleekään se maitokaan. Siis koskaan ennen ei ole tytön kanssa ollut tälläistä. Oon ihan neuvoton ja väsynyt....[/QUOTE]

Nuku sen lapsesi kanssa!

Nyt sain tytön nukkumaan. Särkylääkkeen annoin, jos se sit auttoi. On kyllä ollut vähän nuhainenkin ni en tiedä pitäiskö korvat mennä tarkastuttamaan. Ei siis koskaan ennen ole huutanut noin. Kyllä itkkin ihan pelästy. Toivottavasti tyttö saa nyt yön nukuttua...

[QUOTE="aloittaja";22695534]Pakko kyllä tähän sanoa, että millan nukun, kun toinen itkee koko ajan????[/QUOTE]

Ja minä sanon kanssa, että miten naurettavalta tuntuu tuollaiset neuvot. Mä olin vauvan aikana niin väsynyt kun hän oli todella huonouninen ja itkuinen, että jos vauvan sainkin nukkumaan, en minä saanu yrittämälläkään unta. Siitä tuli ihan kuin joku paniikki päälle, että nyt on saatava minunkin nukuttua, mutta sitten siinä ei saakkaan unen päästä kiinni, vaikka on aivan yliväsynyt. Samalla kun on pelko, että kuinka kauan tätä kestää, saanko nukkua nyt 5 minuuttia vai pidempäänkin ja miksen jo saa heti unta kun vihdoin voisin, että aikaa menee hukkaan? ja harvoin tuli uni lopulta. Ai että mua otti päähän kun joku neuvoi nukkumaan aina kun vauvakin. JOOO vartin pätkissä?

[QUOTE="aloittaja";22695534]Pakko kyllä tähän sanoa, että millan nukun, kun toinen itkee koko ajan????[/QUOTE]

Njöö, no mä en tiedä kuinka vauva huutaa kun et sitä kerro. Nythän se tais nukahtaakin.

Pienet vauvat tarvii paljon läheisyyttä, en tajua miksei niiden lähellä voisi nukkua. No, älä vaivaa päätäsi tän enempää mun jutuillani. Öitä. :wave:

Jotenkin tutun kuulosta. Meillä 8kk tytär ja tollasta on iltasin ja öisin. Viime yönä viimeks valvottiin puoltuntia ja sit sain tytön takas nukkumaan. Tyttärelle ilmesty 7kk kaks alaetu hammasta ja heti perään on ruvennu tulee kaks yläetu hammasta. On todella ärtyny, kitisee, toisinaan huutaa naamapunasena, venkoilee sylissä, juo aina kumminkin jonkin verran maitoo.

Eli taitaapi olla hampaita tulossa. Kokeile sormella ikeniä että, onko ne turvoksissa. Silläpä ainakin tiät onko hampaita tulossa.

Yhteistyössä