6kk ei syö, päristää ja nyrpistelee vaan. Apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
3kuisena aloitettiin kiinteät ja silloin söi kuin enkeli ja maistoi innolla uusia makuja jne. nyt ehkä kuukauden ajan on ollut hirveää sotimista toi syöminen, ruoat päristetään vaan pitkin seiniä tai pidetään suuta supussa viimeseen asti. maito kyllä kelpaa (korvike) en ole imettänyt ensimmäisen kk jälkeen ja sitä aihetta en tässä halua alkaa ruotimaan kun kysymykseni ei sitä koske. Eli mitä tässä nyt voisi tehdä? kaikki perinteiset temput olen yrittänyt että saisi syömään mutta kun ei. alkaa jo huolestuttaa että paino lakkaa nousemasta vaikka viime neuvolassa olikin vielä kaikki ihan normaalisti. :(

Odottele rauhassa, meillä ainakin (poika nyt 10 kk) on ollut syömisen kanssa vaiheita, joskus mennyt paremmin ja joskus huonommin. Jos et ole vielä kokeillut niin mun vinkkejä: Mausta ruoka kunnolla, kokeile erilaisia puuroja (meillä kaurapuuro esim. alkoi tökkiä ja jonkin aikaa annettiin muita puuroja ja nyt maistuu taas), anna lapsen syödä itse sormiruokaillen...
Koska tuon ikäinen juo vielä maitoa paljon, lapsi saa siitä ravintoa hyvin. Maidossa on kuitenkin periaatteessa kaikkea mitä lapsi tarvitsee.

6kk on vielä pieni. Täällä 7,5 kk ikäinen jota ei myöskään ruoka kiinnosta. Tosin ei ole koskaan kiinnostanutkaan. vasta reilu kuukausi sitten alettiin maistelemaan kiinteitä ja maisteluasteella on edelleen. Tyttö pitää huuli tiukasti yhdessä eikä niele sitäkään vähää minkä saa suuhun. Mutta kyllä se siitä joskus. Ekan vuodenhan on maito vauvan pääasiallista ravintoa joten ei hätää. Pääasia että se maistuu =)

Meillä 9 kk tyttö tekee samaa. Hän syö kuitenkin kunnolla, jos laulan hänelle samalla, tällöin hänen huomionsa kiinnittyy lauluun ja suu aukeaa aivan huomaamatta. Eli vanhoja lauluja muistelemaan vaan. Meillä mm: "Vaarilla on saari" ja "Mä olen pikku Tiku..." ovat suosikkeja.

Kuumimmat

Yhteistyössä