-60-70-luvuilla syntyneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seitkytlukunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä! Äitini poltti sisällä, autoissa ei ollut turvavöitä paitsi etupenkillä, mitään pelastusliivejä ei ollut kun, eikä kyllä pyöräilykypäriäkään.
Siskoni ja minä hoidettiin kesätyönä 3-vuotiasta serkkuamme, kun oltiin 11- ja 13- vuotiaita, kun tätini meni töihin. Ihan aamusta klo neljään viiteen, siihen asti kun jompikumpi lapsen vanhemmista tuli kotiin.
Palkasta tuskin voi puhuakaan, muutama markka viikossa.

Ja matkustimme autossa takapenkin ja etupenkin välissä seisten:)

Mä muistan sen tyrmistyksen kun meille hankittiin auto jossa oli takapenkillä turvavyöt! Siis meidät köytettiin paikoillemme kuin eläimet :O
Mä olin niiiiin typertynyt moisesta vapautta riistävästä kohtelusta että mä menin kerrankin ihan sanattomaksi hämmästyksestä.

Lapsiani järkytin kertomuksella siitä miten äiti opetteli luistelemaan- muori krahanajalaka (äitini armaani) sitoi luistimet jalkaan ja nukensängystä ryövätyn tyynyn persuksiin ja pökkäs jäälle :D
Laskettelemaan opettelin siten että neljä vuotta vanhempi serkkuni tyrkkäsi minut laskettelurinteen huipulta alas :D

Mitään kypäriä ollu.........

Johonkin fb keskusteluun tänään jo tästä aiheesta kommentoinkin, että ilmeisesti luonnonvalinta siis toimii ja sitkeimmät 60-70 lukulaiset vain porskuttaa edelleen :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23380606:
saikos muut ajaa autoa maantiellä, vaikkei kunnolla nähnyt tielle kojelaudan yli. jommankumman vanhemman sylissä istuen.
monikohan antais nykyään lapsensa ajaa :D

Meillä ei ollut edes autoa, isän ajokortti meni vanhaksi kun hän soti itärajalla, eikä hän koskaan uusinut sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23380660:
... opetteli luistelemaan- muori krahanajalaka (äitini armaani) sitoi luistimet jalkaan ja nukensängystä ryövätyn tyynyn persuksiin ja pökkäs jäälle :D
Laskettelemaan opettelin siten että neljä vuotta vanhempi serkkuni tyrkkäsi minut laskettelurinteen huipulta alas :D

Mitään kypäriä ollu.........

Ja uimaankin näköjään kaikesta päätellen opit....;)

Yhteistyössä