6 tuntia aikaa saada painoa alemmaksi

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Soosi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sf:
hävettää mennä neuvolanvaakaan?
ei nyt niin hävetä, muttei ole kiva saada valheellista painoa neuvolakorttiin, kun tiedän että parin päivän päästä paino on vähemmän kuin nyt
"Valheellista painoa"? Eli rinnakkaistodellisuudessa painat vähemmän kuin mitä täkäläisen maailman fysiikan lakeja noudattava vaaka näyttää?
valheellinen paino on se mikä tulee ylimääräisestä turvotuksesta ja jota ei enää huomenna ole.
Eli sä et todellisuudessa painakaan niin paljon kun painat, koska sun kehossa oleva NESTE vaan painaa, eihän se ole sun keho. Just juu. Ja turvotusta on vaan kun oot raskaana, joten huomennahan sitä ei voi olla....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Soosi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sf:
hävettää mennä neuvolanvaakaan?
ei nyt niin hävetä, muttei ole kiva saada valheellista painoa neuvolakorttiin, kun tiedän että parin päivän päästä paino on vähemmän kuin nyt
"Valheellista painoa"? Eli rinnakkaistodellisuudessa painat vähemmän kuin mitä täkäläisen maailman fysiikan lakeja noudattava vaaka näyttää?
valheellinen paino on se mikä tulee ylimääräisestä turvotuksesta ja jota ei enää huomenna ole.
Eli sä et todellisuudessa painakaan niin paljon kun painat, koska sun kehossa oleva NESTE vaan painaa, eihän se ole sun keho. Just juu. Ja turvotusta on vaan kun oot raskaana, joten huomennahan sitä ei voi olla....
et sitten ole koskaan kuullut että yksi hiilarigramma sitoo 3g nestettä? joten yksi mässäyspäivä turvottaa aika pirusti, ainakin minua
 
Just
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Soosi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sf:
hävettää mennä neuvolanvaakaan?
ei nyt niin hävetä, muttei ole kiva saada valheellista painoa neuvolakorttiin, kun tiedän että parin päivän päästä paino on vähemmän kuin nyt
"Valheellista painoa"? Eli rinnakkaistodellisuudessa painat vähemmän kuin mitä täkäläisen maailman fysiikan lakeja noudattava vaaka näyttää?
valheellinen paino on se mikä tulee ylimääräisestä turvotuksesta ja jota ei enää huomenna ole.
Eli sä et todellisuudessa painakaan niin paljon kun painat, koska sun kehossa oleva NESTE vaan painaa, eihän se ole sun keho. Just juu. Ja turvotusta on vaan kun oot raskaana, joten huomennahan sitä ei voi olla....
et sitten ole koskaan kuullut että yksi hiilarigramma sitoo 3g nestettä? joten yksi mässäyspäivä turvottaa aika pirusti, ainakin minua
Sitoo nestettä sun KEHOON, ja sun kehon painoa tässä ollaan selvittämässä. Melkosta itsepetosta aatella että mässäilinpä kauheesti, onneks ei paino OIKEESTI noussu kun tää on vaan sellasta VALHEELLISTA painonnousua. Kyllä, mässäilit ja sun paino on vähän korkeempi. Nyt kun vähän siistit syömisisäs niin se valheellinen paino saattaa ihan todellisuudessakin siistiytyä.

Vinkki: mässäilyn väliin jättäminen auttaa painonnousuun.
 
minä
No mitä pirun merkitystä sillä on, jos vaaka näyttää nyt 800g "liikaa"? Vai onko sinulla joku kultainen tavoite, jonka verran paino vain saa nousta viikossa, vai mikä?
Ja sori en lukenut koko ketjua, kun löi aina sivun valkoiseksi, eli jos olet jo vastannut niin anteeksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No mitä pirun merkitystä sillä on, jos vaaka näyttää nyt 800g "liikaa"? Vai onko sinulla joku kultainen tavoite, jonka verran paino vain saa nousta viikossa, vai mikä?
Ja sori en lukenut koko ketjua, kun löi aina sivun valkoiseksi, eli jos olet jo vastannut niin anteeksi.
sillä on se merkitys, että näin aikaisessa vaiheessa raskautta ei painon tarvitse nousta grammaakaan
 
:eek: MITÄ väliä? Kyllä ne kuule neuvolassa ovat nähneet, että turvotuksesta voi tulla useampikin kilo lisää painoa. Eikä se merkattu painolukema ole sinänsä silloinkaan virheellinen, koska myös turvotusta tarkkaillaan neuvolakäynneillä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:eek: MITÄ väliä? Kyllä ne kuule neuvolassa ovat nähneet, että turvotuksesta voi tulla useampikin kilo lisää painoa. Eikä se merkattu painolukema ole sinänsä silloinkaan virheellinen, koska myös turvotusta tarkkaillaan neuvolakäynneillä.
paitsi ei niitä kiinnosta tämä turvotus kun on yhden päivän pullan syönnistä tullutta.

mutta siis tiedän että haukkuja tulee jos paino on noussut sitä vain yritän välttää
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:eek: MITÄ väliä? Kyllä ne kuule neuvolassa ovat nähneet, että turvotuksesta voi tulla useampikin kilo lisää painoa. Eikä se merkattu painolukema ole sinänsä silloinkaan virheellinen, koska myös turvotusta tarkkaillaan neuvolakäynneillä.
paitsi ei niitä kiinnosta tämä turvotus kun on yhden päivän pullan syönnistä tullutta.

mutta siis tiedän että haukkuja tulee jos paino on noussut sitä vain yritän välttää
Jos neuvolassa haukkuvat painonnousun takia, on ongelma silloin siellä päässä. Neuvominen on asia erikseen. Haukkumiset anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos sekä tee selväksi, että et jatkossa enää kuuntele sellaista vaan haluat tulla hyvillä mielin neuvolaan, ilman että tarvitsee stressata painosta.
 
Peltokorte (yrttiteenä ) on tehokas nesteenpoistaja, mutta en tiedä tohtiiko raskausaikana...

Mutta yks 800g... Mitä väliä? Noin pieni määrä tuskin kiinnostaa ketään, varsinkaan jos se on vaan turvotusta.
 
vieras
Voi hyvä luoja.
jos ongelma on oikeasti terveydenoitajan (eikä sinun), vaihda tätiä. Siihen on ihan oikeus.
(oletko muuten kokeillut sanoa tädille, mitä mieltä mieltä olet hysteerisestä painontarkkailusta ja huomauttelusta?!)
Ja miten niin puolivälissä raskautta ei tarvitse tai saa tulla painoa lisää? Mulle ei ollut neuvolatädi mielestä silloin tullut ihan tarpeeksi ja se (ihan ystävällisesti) kehotti syömään oiiikein paljon jouluruokia, että lähtee paino nousuun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Peltokorte (yrttiteenä ) on tehokas nesteenpoistaja, mutta en tiedä tohtiiko raskausaikana...

Mutta yks 800g... Mitä väliä? Noin pieni määrä tuskin kiinnostaa ketään, varsinkaan jos se on vaan turvotusta.
Ei yrttejä raskausaikana. Vauvan turvallisuus on tärkeämpi asia, kuin tuommoinen pelleily neuvolan punnitusten kanssa.
 
vieras
Voiko tää taas olla totta :D:D:D Päivän parhaat naurut :D

Mulla tosiaan vaihtelee paino jopa 3 kiloa päivän aikana... Ja tosiaan tommonen 800g lähtee helposti kerran paskantamalla. Sano TH:lle, että sulla on ummetusta :D
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No mitä pirun merkitystä sillä on, jos vaaka näyttää nyt 800g "liikaa"? Vai onko sinulla joku kultainen tavoite, jonka verran paino vain saa nousta viikossa, vai mikä?
Ja sori en lukenut koko ketjua, kun löi aina sivun valkoiseksi, eli jos olet jo vastannut niin anteeksi.
sillä on se merkitys, että näin aikaisessa vaiheessa raskautta ei painon tarvitse nousta grammaakaan
Normaalin ihmisen paino heittelee päivän aikana kilolla-parilla syömisten ja juomisten mukaan oli raskaana tai ei, ja neuvolassa tasan varmasti tietävät tämän.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No mitä pirun merkitystä sillä on, jos vaaka näyttää nyt 800g "liikaa"? Vai onko sinulla joku kultainen tavoite, jonka verran paino vain saa nousta viikossa, vai mikä?
Ja sori en lukenut koko ketjua, kun löi aina sivun valkoiseksi, eli jos olet jo vastannut niin anteeksi.
sillä on se merkitys, että näin aikaisessa vaiheessa raskautta ei painon tarvitse nousta grammaakaan
Normaalin ihmisen paino heittelee päivän aikana kilolla-parilla syömisten ja juomisten mukaan oli raskaana tai ei, ja neuvolassa tasan varmasti tietävät tämän.
minä en välitä siitä mitä tietävät en vaan oikeasti jaksa kuunnella sitä valitusta mikä siitä tulee
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko tää taas olla totta :D:D:D Päivän parhaat naurut :D

Mulla tosiaan vaihtelee paino jopa 3 kiloa päivän aikana... Ja tosiaan tommonen 800g lähtee helposti kerran paskantamalla. Sano TH:lle, että sulla on ummetusta :D

Mua ei naurata yhtään, ketuttaa tämmöset ketjut. :(
 

Yhteistyössä