6 kk vauva ja toinen tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mansikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mansikka

Vieras
Hei!
Meillä on puoli vuotias tyttö ja olen itse 10 viikolla raskaana. Kävin tänään neuvolassa, jossa kehoitettiin lopettamaan imetys, koska imetyksen aikana kohtu supistelee ja se voi johtaa keskenmenoon. Tyttö on ollut täysimetyksellä reilu 5 kk asti ja nyt on maistellut vähän soseita, puuroa ja perunaa. Soseista ei suostu syömään muita kuin makeita versioita ja puuroa ja perunaa ei juuri ollenkaan. Jos sekoitan esim. Kuningatarsosetta puuroon, alkaa ihan mahoton huuto. Ei syö. Pelkkä kuningatar on taas herkkua. Vastiketta typy ei suostu juomaan ollenkaan. Olen kokeillut kaikkia merkkejä, mutta mikään ei tytölle maistu. TIssi on parasta ja sitä pitäisi saada. Tänään olen kokeillut päivän, että en ole antanut tissiä ja huuto oli korvia särkevä. Äsken söi sitten tissillisen maitoa ja simahti siihen. Kuningatarta on syönyt päivän aikana purkillisen ja puolikkaan nektariinihedelmän. Perunaa ei syönyt ollenkaan eikä puuroa, vaikka kuinka tarjosin. Samoten korvikemaidon sylki pois. Neiti oli nälissään, mutta kun ei suostu syömään. Sitä paitsi puoli vuotias tarvitsee jo muutakin kuin maitoa. Tissiä ei sais antaa... Mitä teen? Sitten vielä illalla suihkussa huomasin tytöllä punaisia läiskiä masussa ja selässä. Eli allergisia ollaan nyt nektariinille tai kauralle? Myös kaupan valmiita vellejä olen kokeillut huonolla menestyksellä. Nyt alkaa neuvot olemaan vähissä. Apuja?

Tissiä saat antaa!!!
Jos raskautesi etenee normaalisti, eikä seksiä kielletä, niin voit omien tuntemusten mukaan imettää ihan hyvin! Imetys ei altista sen enempää supisteluille kun seksikään!
Jossain vaiheessa maito saattaa olla todella tiukassa ja jopa loppua, mutta turha sitä on vielä murehtia. Imetä ihmeessä jos siltä tuntuu!
Ja käy lukemassa faktaa vaikka:
http://www.imetystukilista.net/faq/raskaus.php

Kyllä minusta tärkeintä on että vauvasi saa ruokaa ja ravintoa ja jos vauva ei sitä muuten saa kuin tissistä, niin silloin hänelle pitää tissiä antaa. Eihän lasta nälässä saa väkisin pitää... Itse tiedät parhaiten mikä tuntuu oikealta ja jos sinulla ei supistuksia ole, niin miksi ihmeessä lopettaisit imettämisen? Aloittele soseita kaikessa rauhassa ja siinä samalla anna vauvalle myös rintaa... Vähitellen vähennä tissikertoja ja tarjoa ruualla lisänä vettä. Kyllä vauva vähitellen oppii... Kiireellä kipeytyy vain vauvan vatsa ja menee omat hermot.

Uusimmat

Yhteistyössä