6 kk, mitä sormiruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoisen äiti

Vieras
Mitä sormiruokaa voisi antaa 6 kk ikäiselle? Vaavista olisi varmaan kiva saada itsekin jotain syötävää kun syöttötuolissa istuu ja katselee kun vanhemmat syövät tai juovat vieraiden kanssa kaffet.

Itse mietin että voisi antaa suolattomia maissinaksuja. Entäs leipä, niissähän on aika paljon suolaa... Mitä te olette antaneet?

mulle tuli myös mieleen nuo maissinaksut. Ei olla itse vielä testattukkaan niitä mutta täytyypä joku kerta ostaa ja maistella :)
Olen antanut myös joskus kovan ruisleivän kantapalan mussutettavaksi. Se on semmoinen isomummon antama "ohje".

Maissinaksut, leipä (niin pieniä ne määrät, et ei se suola haittaa), meillä on maistunut myös pienet kurkun ja tomaatinpalat, porkkanaraaste, rypäleenpalat jne.

edellisten lisäksi myös hyviä: banaania paloina,kiiviä(voipi kyllä allergisoida,meillä ei tullut oireita),menee myös keitetyt/höyrystetyt kasvikset( voi myös tarjota vaikka kaffepöydässä oliskin),meillä suurta herkkua oli näkkäri jo tuohon aikaankin.( ei kyllä ihan ekana kannata antaa,mut kun kokemusta vauvalle karttuu ja näkee vauvasta pystyykö sulatella näkkäriä,ettei tukehdu), tuoretta,pehmeää persikkaa,aprikoosia,luumua.
siinä nyt jotakin mitä vielä muistui mieleen..

Jup, meilläkin on annettu keitettyjä kasviksia, kun nyt mieleen muistuu..:) porkkanaa, vihreitä papuja jne.
Itse en anna esim. kiiviä, kun olen itse sille niin turkasen allerginen.