5v yökastelija

Poika on kohta 5v. ja meillä ei ole melkeinpä ollenkaan kuivia öitä, oisko 3 kpl tänä vuonna!! Kastelupäiväkirjaa on pidetty vuoden alusta ja neuvola on luultavasti lokakuussa, jollain keskustellaan lääkärin kanssa. "Yöhousut" on käytössä koska hän pissaa monta kertaa yössä.
Ideoita otetaan vastaa, miten voitais opetella kuivaks. Kokemuksia??

Meillä sama tilanne,paitsi tyttö täyttää syksyllä kuusi.Henk.koht.olen sitä mieltä,että yökastelu periytyy(ainakin meidän suvussa) ja ajan kanssa oppii kuivaksi.Tyttö nukkuu tosi sikeästi,eikä herää,vaikka on märkä peti.
Välillä on pitkään kuiva.
En tiedä auttaisiko sähköpatja ja lääkkeet.

hei
minä itse olen ollut yökastelija. vielä pitkälle ala-astetta. oli käytössä tuo "huutava" patja muttei se mitään hyödyttänyt. se kun huusi myös jos hikoili ja nopeasti siihen totuin ankä herännyt.

mulla se kastelu meni aikanaan ohi. Nyt tyttö 4v myös kastelee sänkynsä vaikka kerkesi pitkään olla täysin kuiva. ehkäpä se voi tosiaan periytyä saa nähdä.

mia
Meillä poika oppi yö-kuivaksi 5-vuoden täytettyään. Jokainen oppii aikanaan. Pidin vaipan siihen asti kun poika itse sanoi ettei halua enää yö-vaippaa. Vahinkoja sen jälkeen ei ole tullut kuin kaksi ja täyttää lokakuussa kuusi vuotta.

Meillä ei ole tämä yö kastelu ongelma mut tässäpäs teille vinkkiä jos auttaisi hieman.
Meillä tehty näin kun opeteltu aikoinaan yö vaipasta pois olen käyttänyt jokaisen lapsen pissalla yöllä potalla. Lapsen unet eivät siittä häiriinny kun hänelle sanoo että käydään pissalla ja nostaa potalle istumaan lapsi tajuaa unissaankin pissata pottaan ja jatkaa unia kivasti sen jälkeen .
:D

Meillä 6v poika ja kastelee melkein joka yö joten vaippa on oltava.
Minerin pillerit ovat olleet käytössä on-off, mutta ei hyötyä vielä ainakaan.
6v neuvolassa puuttuivat tähän sen verran, että saatiin uusi resepti erilaisia Minerin tabletteja ja takautuvasti hoitukea 1 vuoden ajalta.
Minerin-tabletit kuitenkin aika kalliita!
Lääkäri sanoi vaan, että turha huolehtia... Jokainen oppii ajallaan ja jokaisen rakko on erilainen.
Mutta sanon mä sen, että on kyllä todella turhaututtavaa joskus pukea vaippa 6-vuotiaalle. :'(
(kokeiltu on hälytysvaipat, juomisen vähentäminen ym mutt konstit)

hip
Meillä 6v ja kastelee epäsäännöllisen säännöllisesti. Kun on "kastelu kausi", nostan yöllä pöntölle, ja takaisin sänkyyn. Sängyssä on äitiyspakkauksessa mukana tulleet frotee-muovipalaset. Niillä on päästy vähällä.

Olen ajatellut että ajan kanssa korjaantuu. Yritän olla hermostumatta, ja olla kärsivällinen.

Kaudet menee selkeästi päivän vilkkauden ja touhun mukaan. Vilkas päivä=märkä yö.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä ässää:
Meillä ei ole tämä yö kastelu ongelma mut tässäpäs teille vinkkiä jos auttaisi hieman.
Meillä tehty näin kun opeteltu aikoinaan yö vaipasta pois olen käyttänyt jokaisen lapsen pissalla yöllä potalla. Lapsen unet eivät siittä häiriinny kun hänelle sanoo että käydään pissalla ja nostaa potalle istumaan lapsi tajuaa unissaankin pissata pottaan ja jatkaa unia kivasti sen jälkeen .
:D
on tehty jo kaks viikkoa mutta eipä vaan poika opi itse heräämään pissalle,aina saan itse herättää ja käyttää ja silti on aamulla pissa vaipassa.ei aamulla edes muista että on käynytkään vessassa kun nukkuu niin sikeästi.

:(

Yhteistyössä