5v synttärit.. help!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hjelp

Vieras
moikka!

meijän poika täyttää maaliskuun lopulla 5v ja ajattelimme synttärit kotona viettää. Siis lasten kutsut. Tarjottavan ehkä saan aikaiseksi :), Mut nyt tuo ohjelma puoli on aivan hakusessa??? Mitä keksin??? Onginta ilmeisesti on hyvä juttu? Mut mites sen kans, onkiiko jokainen kerran vai miten? Olen siis aivan hakusessa, joten KAIKKI apu kelpaa ja kaikki ideat otetaan suurella kiitoksella vastaan :)

Meillä oli aarteen etsintä. Kartasta etsittiin rasti paikkoja ja jokaisessa paikassa odotti lapsia joku tehtävä (kysymys, laulu, trampoliinilla hyppiminen yms..). Neekerin suukko- syönti kilpailu.

Meillä on onginnan sijaan ollut aarteen etsintä, mä en noille pienille ole tehnyt karttaa, vaan piirtänyt vinkkikuvia. Ensimmäisen vinkin kerron, esim. että tämä on paikka, jossa on mukava katsoa telkkaria (sohva, ja sohvalta, tai sen läheltä löytyy eka piirros), vaikka sitten kukan kuva, kukkien luota kenkien kuva jne. jne. Lopuksi löytyy aarrearkku, jossa sopivia aarteita.

Viimeksi juuri 5 v juhlissa, otettiin kaikki meidän roolivaatteet esiin ja lapset saivat pukeutua niihin.

Sieltä löytyy vaikka mitä. Suunnittele juhlat lapsen kanssa yhdessä, miettikää ensin teema ja sitten sen mukaan muut. Meille tuli joulupukilta hauska Rottatouille-keittokirja josta löytyy vaikka mitä tarjoiluvinkkejä erityisesti poikien makuun...

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Meillä on onginnan sijaan ollut aarteen etsintä, mä en noille pienille ole tehnyt karttaa, vaan piirtänyt vinkkikuvia. Ensimmäisen vinkin kerron, esim. että tämä on paikka, jossa on mukava katsoa telkkaria (sohva, ja sohvalta, tai sen läheltä löytyy eka piirros), vaikka sitten kukan kuva, kukkien luota kenkien kuva jne. jne. Lopuksi löytyy aarrearkku, jossa sopivia aarteita.

Viimeksi juuri 5 v juhlissa, otettiin kaikki meidän roolivaatteet esiin ja lapset saivat pukeutua niihin.

Entä onko teillä ollut jotain muuta yhteistä tekemistä, pelailua, askartelua tms??? :)

Alkuperäinen kirjoittaja halipula:
Tee aarteenetsintä. Tee itse kartta ja piilota aarre (karkkia tms.) Lapset tykkää, tai ainakin niissä synttäreillä missä olen ollut.

Meillä oli joka pääsiäisena koko talosta kartta ja munat oli piilotettu sinne tänne.

Yhteistyössä