5v sanoo ettei saa iltaisin unta ja että ei muka nukkuisi öisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraissa

Vieras
Väittää siis tämmöistä ja kun kysyn syytä, niin sanoo ettei tiedä, mutta uni kuulemma tulisi meidän vanhempien sängyssä. Sanoo myös että häntä pelottaa kun siskot nukkuvat samassa huoneessa..
On kerhossa puhunut asiasta ja sanonut kerhotädille että äiti ja isi ei ymmärrä :O Ei siis tätä ennen ollut asiasta mun kanssa puhunut...
Mitä tällänen on? Normaalia?

Vilkasta mielikuvitusta ja yritystä päästä teidän sänkyyn? Jos siis mitään ihmeempiä ei ole sattunut tuolla omassa huoneessa eikä mitään syytä pelätä niin ei varmaan mitään sen kummempaa sitten. Onko jatkunut pitkään?

Ehkä on painajaisia tms. Olisihan se hyvä että uskaltaisi äidin tulla herättämään yöllä jos on hätä. Jos silittelisit hetken aikaa sängyssään josko rauhoittuisi sitten. Tai annat kömpiä viereen jonkin aikaa menisikö sitten itdekdeen ohi.

Siis kyllä tyttö uskaltaa mut yöllä herättää :D Ja aina aamu neljään mennessä meijän sängystä löytyy mun ja miehen lisäks kolme pientä tyttöä, eli kaikki lapset kömpii yön aikana meijän väliin.. Kyse on nyt enemmänkin omaan sänkyyn nukahtamisesta ja siitä että tyttö ei kuulemma saa unta vasta kuin yöllä...(?)

siltñ ettñ vanhempien sñnkyyn halutaan pññstñ. Meillñ myñs 5v keksii mitñ ihmeellisimpiñ syitñ jotta pññsisi minun viereen eikñ tarvitsisi omassa nukkua. Monesti ilmoittaa ettei saa unta mutta 5 min pññstñ on jo unessa. Onko teillñ mahdollista pistññ lasten huoneeseen yñvaloa turvantunnetta tuomaan/unen pññsyyn helpottamaan?

Itsekin olen tällaista puhunut lapsena. Luulen sen toisaalta johtuvan heikoista unilahjoista (sama ongelma edelleen), mutta ennen kaikkea siitä että se vaan tuntui siltä kuin olisi valvonut ainakin kuusi tuntia vaikka vain olisi kulunut puoli tuntia... Ehdottaisin että voisi lasta käydä välillä kurkkaamassa että vieläkö valvoo? Toki voi olla kyse jostain muustakin, minulla on joitain hämäriä muistoja yöllisistä tapahtumista, mutta voivat yhtä hyvin olla uniakin.

Meidän 5v on samanlainen, paitsi että meidän sänkyyn ei kyllä halua nukkumaan (ei ole koskaan siellä nukkunut niin ei osaa ehkä ees vaihtoehtona pitää). Usein kun aamulla kysyn nukkuiko hyvin, vastaa että en nukkunut olleenkaan, olen valvonut koko yön. Kuitenkin käyn katsomassa illalla kun nukahtaa ja vielä uudestaan kun menen itse nukkumaan ja tyytyväisenä tuhisee sängyssään.

Aikuisenkin on vaikea arvioida yöunen tai valvomisen kestoa jollei kellosta katso, mä luulen että lapsella on samasta kyse. Aika pimeässä huoneessa tuntuu ehkä pitkältä jos ei heti nukahda ja sillä tavalla lapsi kuvittelee ettei ole nukkunut lainkaan.

Kyllä meilläkin tyttö on unessa tunnin sisällä siitä kun on sänkyyn mennyt, käyn siis aina katsomassa että lapset nukkuu. Heillä on yövalo ja ovi vähän raollaan. Jospa tää on nyt joku uus ikään liittyvä juttu..

Yhteistyössä