5v poika ei uskalla mennä rappusia!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vgran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vgran

Uusi jäsen
20.08.2008
1
0
1
Meidän poika on 5v vanha ja pienestä jo ollaan huomattu, että hän ei ketteryydellä pärjää sisaruksilleen. Tänään s-marketissa parkeerattiin auto ylätasanneelle ja alas kauppaan pääsi vain portaikkoja pitkin. Kaksi sisarustaan juoksivat rappusia alas mutta tämä meidän 5v pojalla jalat tärisivät kun sanoin hänelle, että saa itse yrittää kävellä rappusia. Alas pääsi ilman käsistä pitämistä ja lisää tullaan harjoittelemaan.
Onko se normaalia, että joillakin lapsilla kehitys on vähän hitaampi kuin muilla vai pitäisikö jo olla huolissaan?

Onhan se normaalia, että lapset kehittyvät eri tahtia, mutta se että 5v. tutisee rapuissa ei kuulosta ihan normaalilta. Onko lapsi jossain hoidossa vai kotona? Meinaan vaan, että jos on vaikka päiväkodissa, niin siellä kyllä pitäisi tuollainen huomata ja laittaa jatkotutkimuksiin, toimintaterapiaan jne. Ootko huomannu onko muissa taidoissa kuin karkeamotoriikassa vaikeuuksia esim. pukemisessa, piirtämisessä?

Motoriikka on varmaan yksi juttu, mutta minä olen aina inhonnut avoimia portaita. Vähän sellaista korkeanpaikan kammoa. En aikuisenakaan halua mennä esim kierreportaita monen kerroksen välillä, jos portaiden "läpi" näkyy. Muistan että lapsena jännitin kerrostalon vintille menoa, kun viimeisellä kerrosvälillä ei ollut enää täysbetoniset portaat. Enkä edes ole kömpelö (en kyllä mikään sulavaliikkeinen balleriina). Lisäksi lapsilla voi olla motoriikan kanssa ongelmia vissiin kasvupyrähdysten kohdalla ( :wave: ).