5v pelkää mennä nukkumaan, oli valot päällä tai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Ei osaa selittää, että mitä pelkää. Viime yönä kun menin sammuttamaan valot, niin poika oli kääriytynyt peiton alle niin, että peitto oli tiukasti pään yli vedetty pään alle ja kylkien ja jalkojen alle vedetty kunnolla myös, sellainen pieni paketti

Kesti aikansa saada pojan pää näkyviin edes, niin tiukalle oli laittanut pussilakanan allensa :/

Siis tarvisitko neuvoja vai mitä ajat takaa...??Vaikee auttaa ku ei tiiä muuta pojastas...Surullista ja ikäväähän tuo on,mut...Ei pysty auttaan.Tai mitäs jos annat nukkua vieressäs tai vaikka samassa huoneessa??

Meidän 3v, joka on ihan penestä asti nukkunut itsekseen ja tykkää siitä.
Kantaa unikaverit siihen ja loikoilee sängyssään ja aamull herätään siihen kun hän höpöttää unikaverin kanssa.
on alkanut myös pelkäämään.

Ei keksitty mitään muuta keinoa kuin se, että hän muutti nukkumaan meidän väliimme.
Nyt on 3viikkoa jo nukutu näin.
Kysyin meneekö omaan sänkyyn, mutta ei uskalla, joten tälläkin hetkellä pötköttää sängyssämme, jonne hänet nukutan niin että makoilen vieressä niin kauan että nukahtaa.

En halua pakottaa nukkumaan yksin, jos pelottaa, näin on parempi.

Mä muuten muistan, miten kiva ja turvallinen olo tuli, kun äiti joskus paketoi mut peitolla nukkumaan mennessä. Äkkiähän siinä tulee kuuma, mutta kokeilepa joku ilta. Poishan sieltä pääsee ihan omin avuin.

Kyllä jo viisivuotias osaa kertoa edes suuntaa antavasti mikä pelottaa, jutelkaa vaikka keskellä päivää. Älä kysy suoraan vaan kierrellen,silloin saattaa huomaamattaan kertoa. Sitten voitte keksiä "mörön"pelotusrutiinit yhdessä joilla joka ilta karkoitatte pelotukset pois. Valo päälle kun menee nukkumaan ja huoneen ovi reilusti auki. Vanhempien touhuilun äänet rauhoittavat nukkumaan, samoin telkkarissa voi antaa olla ääntä että kuulee mitä touhuatte, kunhan ette kauhukirkumiselokuvaa katso..

Tuo viereen ottaminen toimisi varmasti, mutta mulla on vain 120cm leveä sänky ja tuo valtaa sen kyllä huolella jos siihen päästän :D
ei tule sit omasta nukkumisesta mitään

Eilen kun kääräisin tuon paketin auki, oli aivan hiestä märkänä, vaikka pelkän pussilakanan kanssa nukkuu.

Hyviä neuvoja tullut jo, oisko vielä lisää? Joku muu kuin tuo viereen ottaminen, vähän liian pieni sänky, jossain vaiheessa menee poikittain sänkyyn, yleensä mulle jää 10cm nukkumistilaa :D

usein tuleekin viereen, en ole ikinä kieltänyt, mutta en myöskään kysynyt että haluaako tulla. Joskus kysyy ihan itse että voiko tulla

Yhteistyössä