5v:lla kielijänteen napsaisu huomenna

Tehdäänkö se nukutuksessa? Meidän 10kk pojalla on varmaan jossain vaiheessa edessä kielijänteen katkaisu kun se on ihan kielen päähän asti ja tosi tiukka :/ Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!
 
Meillä kuopuksella napsastiin muutaman vrk:n ikäisenä ilman puudutuksia. Nyt ootellaan vajaa 6v:lle aikaa KOKSista. Hällä se tehdään nukutuksessa. Kuulemma hammaslääkäritkin tekevät napsasuja puudutuksessa.

Meillä tuo vaikuttaa puheeseen. Monet kirjaimet edelleen puuttuvat ja puheterapiasta ei ole hyötyä ennen katkaisua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:26 hankku kirjoitti:
Tehdäänkö se nukutuksessa? Meidän 10kk pojalla on varmaan jossain vaiheessa edessä kielijänteen katkaisu kun se on ihan kielen päähän asti ja tosi tiukka :/ Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!
Lastenlääkäri sanoi että ois paikallispuudutuksella. :/ Saa nähdä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:26 äiskä kirjoitti:
Ööh.. en halua pelotella.. mutta meillä lääkäri vaan nappasi sakset käteen, ja napsasi kielijänteen poikki.. :\| :/ :x
Ei kivaa katottavaa.. tyttö silloin 1,5v..
Samoin tehtiin meidän esikoiselle. Mutta lohdutan sua sillä, että poju ei edes huomannut kun lääkäri sen pikaisesti napsaisi. Ei itkua, ei mitään. Varmaan puudutuspiikki olisi sattunut enemmän, luulen mää. Vertahan sieltä tulee hetken aikaa, mutta suussa sekin tyrehtyy nopeasti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:28 tuutilulla kirjoitti:
Meillä kuopuksella napsastiin muutaman vrk:n ikäisenä ilman puudutuksia. Nyt ootellaan vajaa 6v:lle aikaa KOKSista. Hällä se tehdään nukutuksessa. Kuulemma hammaslääkäritkin tekevät napsasuja puudutuksessa.

Meillä tuo vaikuttaa puheeseen. Monet kirjaimet edelleen puuttuvat ja puheterapiasta ei ole hyötyä ennen katkaisua.
Joo, meillä myös ilmeisesti puheterapiaa tiedossa katkaisun jälkeen.
 
Pojalta leikattiin kielijänne 3 vrk:n ikäisenä. Lääkäri otti sellaiset ihmesakset ja napsaisi jänteen poikki. Kätilö piteli pojan suuta auki. Mulle se oli kamala paikka, jännitin kamalasti. Toimenpide oli kuitenkin hetkessä ohi. Poika ei itkenyt lainkaan (mä meinasin kyllä porata :ashamed: ). Sain heti imettää. Verta ei tullut juuri ollenkaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:32 Naakula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:28 tuutilulla kirjoitti:
Meillä kuopuksella napsastiin muutaman vrk:n ikäisenä ilman puudutuksia. Nyt ootellaan vajaa 6v:lle aikaa KOKSista. Hällä se tehdään nukutuksessa. Kuulemma hammaslääkäritkin tekevät napsasuja puudutuksessa.

Meillä tuo vaikuttaa puheeseen. Monet kirjaimet edelleen puuttuvat ja puheterapiasta ei ole hyötyä ennen katkaisua.
Joo, meillä myös ilmeisesti puheterapiaa tiedossa katkaisun jälkeen.
Meillä jatkuu ja operaation jälkeen. Muutama kerta käytiin keväällä mutta todettiin sen olevan turhauttavaa lapselle koska äänteet eivät onnistu mitenkään päin :/ Tulispa vain se aika meillekin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:35 tuutilulla kirjoitti:
Meillä jatkuu ja operaation jälkeen. Muutama kerta käytiin keväällä mutta todettiin sen olevan turhauttavaa lapselle koska äänteet eivät onnistu mitenkään päin :/ Tulispa vain se aika meillekin...
Joo, selvähän se jos kieli ei pysty toimimaan niinkuin pitäisi. Toivottavasti teilläkin asiat sukeutuu mallilleeen pian. :)
 
Voin kertoa et se on oikeesti pikku juttu :D Tosin siitä on jo 30v aikaa kun mulle se on tehty, mut kuitenkin ;)

Mä en muista puudutusta ollenkaan, ja saksilla vaan napsastiin se jänne poikki, ja sen jälkeen sai jäätelöä :D Toisella kertaa leikattiin veitsellä, ja muistan aina kuinka katkera olin, kun se lääkäri antoi sen veitsen mun isoveljelle lennokeiden tekoon, eikä mulle B)

Eli mulla siis toimenpide tehtiin 2 kertaa, eikä traumoja jäänyt kuin siitä veitsestä veljelle :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:42 keppälerttu kirjoitti:
Voin kertoa et se on oikeesti pikku juttu :D Tosin siitä on jo 30v aikaa kun mulle se on tehty, mut kuitenkin ;)

Mä en muista puudutusta ollenkaan, ja saksilla vaan napsastiin se jänne poikki, ja sen jälkeen sai jäätelöä :D Toisella kertaa leikattiin veitsellä, ja muistan aina kuinka katkera olin, kun se lääkäri antoi sen veitsen mun isoveljelle lennokeiden tekoon, eikä mulle B)

Eli mulla siis toimenpide tehtiin 2 kertaa, eikä traumoja jäänyt kuin siitä veitsestä veljelle :snotty:
Joo, jäätelöä on tytölle mainostettukin jo. Sitähän miä tuumailin, mutta se ajatus... :$ Ehkä miun on jäätävä käytävään... :D
 
Tsemppiä!
Ja kerrohan sit, kuinka meni, koska musta tuntuu, että sama on edessä tuolla meidän 4 veellä vielä. Piti leikata jo heti syntymän jälkeen, mutta lääkäri sit viime hetkellä päättikin katsoa, jos se vaikka venyisi. En tyhmä silloin tajunnut sitä vaatia. Nuoremmalta leikattiin heti syntymän jälkeen.

Jääkö teillä joitakin kirjaimia tulematta vai miksi on katsottu parhaaksi leikata?
 

Yhteistyössä