5V lapsella oli viime viikolla kuume ja nyt tuli takaisin kera kamalan yskän ja oksentelun:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apula?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apula?

Vieras
eilen lääkärissä kaikki oli kuulemma ok keuhkot yms.. tänään limaa tullut hirveästi keuhkoihin ja kun yskii oksentaa:(
pitäsiköhän mennä jo tänään uudelleen lääkäriin`?

Kyllä mä menisin jos ollenkaan tarttis miettiä että meniskö vai eikö.. Omalla pojallani tuli keuhkokuume flunssan jälkitautina, juurikin niin että ensin sairasti lievän flunssan, tervehtyi muutamiksi päiviksi ja sitten nosti 40 asteen kuumeen.. Onko lapsella kuumetta?

Meillä meni kaikilla kolmella lapsella samalla tavalla, ensin oli kuumetta ja yskää kolme päivää, sitten pari kuumeetonta päivää ja alkoi lämpöily ja sen jälkeen alkoi kunnon kuume, 39-40, jota on nyt kestänyt 4 päivää. Kuulemma ihan normaalia sikainfluenssassa, että kun luulee sen loppuvan, niin tulee kahta pahempana takaisin.

Jälleen kerran mikäs on potilaan yleisvointi? Onko hengitysvaikeutta? Jos yleisvointi kohtuullinen eikä hengitysvaikeutta niin odottaisin huomiseen ennen lääkärille menoa. Toki jos vointi jotenkin romahtaa niin sitten jo aikaisemmin.

Mistä näitä kyselijöitä pukkaa? Jos lapsella tauti uusii niin kyseessä mitä ilmeisimmin aina jälkitauti! Ja monesti vielä bakteerin aiheuttama eli lääkäriin mars mars! Kas kun ei kysele, että voiko hoitoon silti viedä... Anna mun kaikki kestää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jälleen kerran mikäs on potilaan yleisvointi? Onko hengitysvaikeutta? Jos yleisvointi kohtuullinen eikä hengitysvaikeutta niin odottaisin huomiseen ennen lääkärille menoa. Toki jos vointi jotenkin romahtaa niin sitten jo aikaisemmin.

Ei vaan aina lääkäriin odottelematta kun kuume tulee takaisin kuumeettoman/kuumeettomien päivien jälkeen.

Oksentaminen johtuu varmaan siitä, että sitä limaa on niin paljon ja tulee yökkäämistä. Mutta silti mä veisin takaisin lääkäriin. Jos tauti on jo periaatteessa mennyt ohi ja tuleekin takaisin, niin kävisin kyllä tsekkaamassa uudestaan.

Yhteistyössä