5v kertoili tänään itseään nuoremmalle lapselle alapää ym. tietoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meidän herra oli toissapäivänä tyhjännyt pankkinsa mun tietämättään ja laittanut kolikot muovikuppiin. Sit herra kaatoi ne komiasti lattialle ja tuumas et "mistä näitä centtejä oikein tulee"?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Oli aika hyvin kyllä asioista perillä 5-vuotiaaksi. :xmas:
Miten niin? Varmasti jokainen 5-vuotias tietää, että isillä ja pojalla on pippeli ja äitillä ja tytöllä pimppi. Ja loputhan on sitten vain hänen tarkkanäköisiä huomioitaan.

Meinasin lähinnä tätä filosofista kohtaa: Naiset on mutkasempia ja miehet suorempia.

Poikani tuumasi kerran minulle "kyllä on oikukas nainen" tarkoittaen sillä minua tietenkin:)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
meidän herra oli toissapäivänä tyhjännyt pankkinsa mun tietämättään ja laittanut kolikot muovikuppiin. Sit herra kaatoi ne komiasti lattialle ja tuumas et "mistä näitä centtejä oikein tulee"?

vähänkö repesin :D

Viime yönä herra viis vee näki painajaista ja kantoi sänkytavaransa meidän makkariin patjaa myöten. Nukahti hyvin ja heräs uudelleen lattialta (patjaltaan) ja kysyi isältään: Joko sä isi voisit nousta ylös ja lähteä töihin että mä pääsen sun paikalle nukkumaan. Mies oli aiva hölmistynyt ja multa pääs melkoinen hekotus...

Vanhee flikka meillä (neiti 2 vee) on innokas siivoilija ym. kotitöiden tekijä. Tässä sitten siivoiltiin keittiötä niin neiti tokaisi mulle: Kyllä sä äiti olet hyvä apulainen mulle...

Samainen neiti keksii omia sanoja tämän tuostakin:
Kauppassa sai keksipaketin ja kassalle päästyämme kysyi kassatädiltä että onko nämä keksit pakko kassattaa..
Pikkusiskonsa opettelee vasta kävelemään eli liikkuu pääasiassa vielä konttien, niin tätä hän sanoo konttiaiseksi..
Laitan lisää kun tulee mieleen...

Aikanaan ku tyttö alotti tarhassa, oli se selittänyt varmaan jo viikon tarhan tädeille, kuinka hänellä on kotona ihan oma viina-vauva. Oli myös muistanut kertoa, että äitikin tykkää käyttää viinaa... En tiedä, olivatko tädit jo kovin huolissaan meidän perheen viinoista, kun kysyivät multa asiasta. Kovasti hoitajia nauratti, kun kerroin että tyttö on puhunut ihan vaan kantoliinoista. Ei vaan osannut pienenä sanoa L ja korvasi sen aina V:llä =)

Meillä poika aloitti seurakunnan kerhon 4-vuotiaana ja oli tosi laiska pukemaan ja riisumaan. Minä nokkelana äitinä keksin laulun vanhan biisin mukaan sanoja vaihtaen:" po po po poing poing po po poing, nyt ota takki po po pois...." jne. kaikki vaatteet läpi käyden. Mentiin ekaa kertaa kerhoon niin poikapa lauloi komiasti et "po po po poing poing po po poing, nyt ota housut po po pois...."Oli siinä kerhotäteille selittämistä....ja kaikille vanhemmille jotka siellä oli. Pikkasen meinas hävettää.

Me oltiin mummilassa ja istuttiin aamupalalla. Paappa kömpi makkarista keittiöön päin ja meidän likka 4v tokaisi, sieltä se savolainen tulee.
Jatkoi sitten puheluaan siinä pöydässä ja tokaisi: Äiti me muut ollaan suomalaisia mutta paappa on savolainen.

oltiin saunassa ja meidän poika2v10kk katseli ihmeissään isänsä alapäätä ja sitten katsoi omaansa ja sitten äidin..hetken oli hiljaa ja sano isillä on iso muna(en tiedä mistä on ton munan siihen keksiny koska me käytetään sanaa kikkeli tai pippeli)minulla on koopin nokka(korpin nokka) ja äitillä on kaava pylly(karva pylly) =)

Meiän 5v poika tuumaili viime kesänä että voi äiti ku sulla on sitte pitkät tissit! ( riippurintaisuuttako muka??)
Sitte maanantai-iltana se kyseli vauvoista joilla ei ole selvää sukupuolta syntyessään ja minä sitte selittämään tyttöjen munasarjoista ym ja ennen ku ehin poikien anatomiaan ni poika sano : AHAAA!Nyt mää ymmärrän, tytöillä on munasarjat ja pojilla munalaudat!

Olimme vappuna miehen sukulaisissa ja tädit ihmettelivät kovasti miten meidän tyttö on kasvanut. Tyttö oikein maireella ilmeellä siinä että: niin, mie oon kasvanu jo isoks tytöks (hetken hiljaisuus) makaroonilla! :laugh: Vähän kyllä revettiin nauramaan kaikki, meillähän ei muuta syödäkään kuin makaroonia :D Tyttö tykkää makaroonista todella paljon =)

Eilen illalla tyttö kertoi näin: Äiti, mie oon ollu isin kyydissä ku isi on ajanu auton ojaan! :o Koitin siinä kysellä että missäs ootte ojaan ajanu ja mitäs sitten tapahtu, tyttö vaan selittää että joo isi ajoi auton ojaan ja hyvin pääsi sieltä kyllä pois, autokaan ei mennyt yhtään rikki eikä ketään sattunu.
Minä jo ajattelin oikeasti että nyt on mies jättänyt kertomatta jotain hermoheikko puolisolleen, kunnes tyttö naurahti: Äiti, mie juksasin sinuu! Sie pelkäät ojia, mie tiiän! :kieh: :saint:

Menimme huoltiksella vessaan ja tyttö sitten itse koppiin, kävin itsekin nopeasti. Tulin pois ja tyttö jo oli odottamassa, meinasin että kävitkö jo pissalla. Sanoi että ei hän voi kun on miesten vessa, ihmettelin ja kurkkasin vessaan. Siellä oli pöntön istuinosa kanssa ylhäällä niin meinasi että miesten vessa ja ei hän voi mennä. No laskin sitten reunan alas, että pääsi käymään.

Yhteistyössä